شناسهٔ خبر: 14286 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هیاتی از ایران برای حل مشکلات ناشران خاجی به لندن رفتند

به گفته مدیر كمیته ناشران بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران، در نتیجه تحریم‌های بانكی بین‌المللی، بسیاری از ناشران خارجی و دانشگاهی برای مبادله كتاب، ارسال كتاب به ایران و دریافت وجه كتاب‌های به فروش رفته‌شان از سوی ایران،‌ با مشكلاتی روبه‌رو هستند.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از مهر؛ محمدرضا وصفی مدیر كمیته ناشران بین‌الملل بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: هیاتی از ایران برای كاستن مشكلات حضور ناشران دانشگاهی و خارجی در بخش بین‌الملل كه در نتیجه تحریم‌های بین‌المللی ایجاد شده است، به نمایشگاه كتابی كه در لندن در حال برگزاری است، رفتند.

به گفته مدیر كمیته ناشران بین‌الملل نمایشگاه امسال کتاب تهران،‌ در نتیجه تحریم‌های بانكی بین‌المللی، بسیاری از ناشران خارجی و دانشگاهی برای مبادله كتاب، ارسال كتاب به ایران و دریافت وجه كتاب‌های به فروش رفته‌شان از سوی ایران،‌ با مشكلاتی روبه‌رو هستند.

وصفی ادامه داد: در صورتی كه امكان دریافت روادید فراهم می‌شد،‌ ضروری بود تعدادی از كارشناسان موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی به عنوان نماینده حوزه ستادی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران نیز برای رایزنی با نمایندگان خارجی در این سفر همراه باشند اما آماده شدن روادید انگلستان،‌ زمان می‌برد.

وی اظهار كرد: سفر كارشناسان ایرانی برای رایزنی با نمایندگان خارجی با هدف برگزاری هرچه بهتر بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران صورت گرفته است.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما