شناسهٔ خبر: 14143 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شیوه نامه ارائه تسهیلات بنیاد ملی نخبگان در سال 1393 ابلاغ شد

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان از ابلاغ شیوه نامه ارائه تسهیلات بنیاد ملی نخبگان در سال 1393 بر اساس سیاست‌های تشویقی و رقابتی جدید خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ سید حسن حسینی معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان از ابلاغ شیوه نامه ارائه تسهیلات بنیاد ملی نخبگان در سال ۱۳۹۳ بر اساس سیاست‌های تشویقی و رقابتی جدید و به منظور ارائه تسهیلات هدفمند پس از احراز شرایط و پویایی علمی و پژوهشی  به نخبگان و استعدادهای برتر خبر داد.

وی درباره جزئیات تسهیلات ارائه شده به نخبگان و استعدادهای برتر در سال ۱۳۹۳ گفت: تسهیلات بسته کمک هزینه علمی و پژوهشی شامل کمک هزینه ماهیانه، کمک هزینه ارائه مقاله، اعتبار پژوهشی استادیاران جوان، پژوهانه، فرصت مطالعاتی، بورس دکتری و پسادکتری و جذب هیات علمی یکی از تسهیلات اعطایی به نخبگان واستعدادهای برتر در سال جاری است که به دانشجویان نمونه، برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی، رازی، فارابی، شیخ بهایی، منوط به بررسی مدارک و مستندات لازم در شورای نخبگان و بعد از بررسی در شورا و تایید نهایی طبق آیین نامه‌های مربوطه تعلق می‌گیرد.

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان افزود: نخبگان و استعدادهای برتر قرآنی، هنری و برگزیدگان جشنواره نوآوری و شکوفایی و همچنین برگزیدگان مسابقات ملی مهارت نیز بر اساس معیارهای دانش آموختگان برتر مورد بررسی قرار خواهند گرفت و شورای نخبگان مسئولیت بررسی را بر عهده خواهد داشت.

دبیر جشنواره‌های نوآوری و شکوفایی سال ۱۳۹۳ با تاکید براینکه درصد مشارکت مؤثر علمی برای تمامی جشنواره‌ها از ابتدای سال ۱۳۹۳، از ۳۰ درصد به ۴۵ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: این موضوع برای ضرورت افزایش کیفیت طرح‌ها و ارائه تسهیلات هدفمند به متقاضیان است.

وی افزود: همچنین از این پس حضور فرد در زمان ارزیابی تعیین درصد مشارکت برای برگزیدگان در جشنواره نوآوری و شکوفایی الزامی است و فقط مخترعان سطح یک و دو مشمول آیین نامه جذب و نگهداری در دستگاه‌های اجرایی می‌شوند.

دبیر شورای نخبگان بنیاد ملی نخبگان در رابطه با حمایت بنیاد ملی نخبگان از نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور گفت: بر اساس این شیوه نامه متقاضیان ایرانی خارج از کشور می‌توانند درخواست دریافت تسهیلات را به بنیاد ارائه دهند ولی اعطای این تسهیلات منوط به بازگشت به کشور (اقامت یا تحصیل و یا اشتغال در ایران) و احراز آن توسط بنیاد است.

وی افزود: همچنین دانشجویان و دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور می‌توانند تقاضای استفاده از تسهیلات نظام وظیفه را از طریق سامانه ثریا ارائه دهند و پس از بررسی و تصویب و مراجعت به کشور، از این تسهیلات بهره مند شوند.

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان در ادامه تاکید کرد: تمام متقاضیان لازم است برای دریافت تسهیلات در سامانه ثریا تشکیل پرونده داده و بعد از طی فرآیند بررسی پرونده امکان درخواست تسهیلات برای ایشان مقدور شود.

وی در پایان از بازنگری در شیوه و آیین نامه اعطای تسهیلات نظام وظیفه در سال جدید خبر داد.

نظر شما