شناسهٔ خبر: 14011 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

میرزاده: مسئولان با کاهش تعطیلات به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: امیدوارم مسئولان کشور در زمینه روزهای تعطیل کشور تجدید نظر کنند و با کاهش تعطیلات به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حمید ميرزاده در مراسم آغاز به كار دانشگاه آزاد در سال جديد، اظهار داشت: اميدوارم از لحظه لحظه هاي سال جديد در جهت توسعه كيفي آموزش و پژوهش و افزايش ضريب تأثير دانشگاه در توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور بيشتر و بهتر استفاده كنيم.

وی افزود: امروز به همگان ثابت شده است که اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود، ایران نمی توانست در حلقه ۲۰ کشور اول برتر تولیدکننده علم قرار گیرد.

میرزاده با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: ایشان در جلسه ای که پیش از پایان سال با مسئولان کشور داشتند، بر اجرایی شدن برنامه های اقتصاد مقاومتی با زیربنای دانش محوری تأکید کرده بودند که خوشبختانه این موضوع در برنامه های دانشگاه آزاد به خوبی دیده شده و بودجه سال ۹۳ نیز بر این اساس تنظیم شده است.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی موظفند ۱۲ درصد از درآمد دانشگاه را از منابع غیر از شهریه تأمین کنند که بخشی عمده ای از این منابع از فعالیت های اقتصادی دانش بنیان تامین می شود.

میرزاده به دیگر برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۳ اشاره کرد و اظهار داشت: بازنگری قوانین و مقررات، چابک سازی و هوشمندتر ساختن سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و تغییر روش ها و منش های مدیریتی از برنامه های در دست اقدام است.

رئیس دانشگاه آزاد همچنین به بالا بودن تعداد روزهای تعطیل در ایران اشاره کرد و گفت: طبق بررسی کارشناسان، هر روز تعطیل، به تعبیری ۱.۴ میلیارد دلار و به تعبیری دیگر ۱ میلیارد دلار به اقتصاد کشور ضرر می رساند و این در حالی است که تعطیلات ایران از بسیاری از کشورها بیشتر است.

وی افزود: در طول ۸ سال گذشته ۸۰۰ میلیارد دلار درآمدهای نفتی داشتیم ولی متاسفانه با این میزان درآمد تمامی شاخص های اقتصادی در این مدت افت کرده است.

میرزاده با مقایسه میان تعطیلات رسمی کشور ما و سایر کشورها، گفت: امیدوارم مسئولان کشور در زمینه روزهای تعطیل کشور تجدید نظر کنند و با کاهش تعطیلات به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه ها می توانند در طول سال در سه ترم هم فعالیت کنند، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با استعدادها و امکاناتی که دارد، می تواند در جهت اجرای فرامین مقام معظم رهبری یعنی محقق ساختن اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

نظر شما