شناسهٔ خبر: 13819 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشن بزرگ کتابخوانی اروپا تمام شد

بزرگترین برنامه مشترک کتابخوانی اروپا با بازدید 237 هزار بازدید کننده از نمایشگاه کتاب لایپزیک 2014 به کار خود خاتمه داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سخنگوی نمایشگاه کتاب لایپزیک ضمن اظهار خرسندی از رقم بالای بازدید کنندگان این امر را نشان دهنده استقبال از این نمایشگاه و جشن کتابخوانی خواند.

در مجموع 175 هزار بازدید کننده در نمایشگاه کتاب شرکت کرده بودند و بقیه نیز با حضور در برنامه های کتابخوانی که در نقاط مختلف ترتیب داده شده بود، در این برنامه مشارکت کرده بودند.

نمایشگاه کتاب لایپزیک  امسال با حضور 2194 غرفه دار از 42 کشور جهان تشکیل شد و در کنار آن 3200 برنامه کتابخوانی در 410 نقطه مختلف شهر شکل گرفت.

سوییس به عنوان کشور میهمان امسال حضوری پررنگ و همه جانبه در نمایشگاه لایپزیک داشت و با بیش از 80 نویسنده سوییسی که در 150 برنامه به معرفی تازه ترین آثار خود پرداختند، در این نمایشگاه شرکت داشت.

دنی لندلوف مدیر عامل اتحادیه بورس کتابفروشان و ناشران سوییس با اظهار خرسندی از موفقیت کشورش گفت: «ما از شادی سر از پا نمی شناسیم. برنامه ریزی ما برای استفاده از فضای سراسر شهر و ایجاد ملاقات های بسیار همانطور که می خواستیم انجام گرفت».

امسال برای سومین سال نمایشگاه لایپزیک بر ادبیات کشورهای لهستان، اوکراین و بلاروس تمرکز داشت و در قالب یک برنامه ویژه به معرفی برجسته ترین آثار ادبی این حوزه جغرافیایی پرداخته شد. نگاهی به تازه ترین آثار ادبی جنوب اروپا نیز جایگاه خاصی در نمایشگاه این دوره داشت.

این نمایشگاه امسال برای نخستین بار همایش مانگا –کمیک را در سالن شماره یک برگزار کرد که با استقبال 31 هزار نفر از علاقه‌مندان به کمیک و مانگا از سراسر آلمان روبه‌رو شد.

دور بعدی نمایشگاه کتاب لایپزیک در سال 2015 و از 12 تا 15 مارس (21 تا 24 اسفند 93) برگزار خواهد شد.

نمایشگاه کتاب لایپزیک پس از نمایشگاه کتاب فرانکفورت مهمترین نمایشگاه کتاب آلمان است و برنامه ریزی وسیعی برای همگانی کردن آن صورت گرفته است. این نمایشگاه که همزمان با برنامه «آلمان کتاب می خواند» برگزار می‌شود، هر سال جمع وسیعی را خارج از چهارچوب نمایشگاه به ضرورت کتابخوانی جلب می کند و در نقاط مختلف شهر از کتابخانه ها گرفته تا پارک ها و اداره‌ها، برنامه کتابخوانی برگزار می کند.

نظر شما