شناسهٔ خبر: 13744 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایجاد ظرفیت‎های کارآفرینی برای دانشجویان سال آخر

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: یکی از سیاست‎هایی که صندوق رفاه دانشجویان آن را پیگیری می‎کند استفاده از ظرفیت‎های کارآفرینی برای دانشجویان سال آخر است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ ناصر مطیعی گفت: صندوق رفاه دانشجویان به دنبال هماهنگی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان است که امکان اشتغال دانشجویان را فراهم کند و دانشجویان در اواخر سال تحصیل امکان بیشتری برای کار و اشتغال داشته باشند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: ما معتقدیم استفاده از وام یعنی استفاده از درآمدهای آینده برای مخارج جاری و معمولا این کار در شرایط اضطرار انجام می شود.

مطیعی افزود: از آنجایی که منابع برای اعطای وام هایی مثل وام شهریه و تحصیلی محدود است به دنبال این هستیم تا برای دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی، با هماهنگی و تعاملی که با شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری ایجاد می کنیم زمینه ای فراهم کنیم که با استفاده از ظرفیت‌های کارآفرینی زمینه‌های اشتغال آنان فراهم شود.

وی ادامه داد: دانشجویان می توانند با استفاده از  تخصص و دانشی که کسب کرده اند ، درآمد زایی داشته باشند و با تجریه ای که بدست می آورند بعد از فراغت از تحصیل به صورت حرفه ای وارد بازار کار و فعالیت اقصادی شوند.

 

نظر شما