شناسهٔ خبر: 13580 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست تخصصی اساتید برجسته حوزه اقتصاد و توسعه فناوری برگزار شد

نشست تخصصی اساتید برجسته حوزه اقتصاد و توسعه فناوری صبح امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، معاونان وی و جمعی از اساتید کشور برگزار شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ نشست تخصصی اساتید برجسته حوزه اقتصاد و توسعه فناوری صبح امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، معاونان وی و جمعی از اساتید کشور برگزار شد.

براساس این گزارش، در این نشست وطنی معاون توسعه و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ما باید موانع توسعه اقتصادی و فناوری را بررسی کرده و بدانیم برای عبور از این موانع باید چه کار کنیم.

وی افزود: این نشست باید یک دبیرخانه دائمی در قالب اتاق فکر داشته باشد تا اساتید برجسته حوزه اقتصاد و توسعه فناوری بیماری‌های این حوزه را تشخیص داده و به راهکار آن بیندیشند.

وطنی ادامه داد: ۱۰۵ سال است که صنعت نفت داریم ولی چه تعداد فناوری از آن تولید کردیم؟ هنوز صنعت نفت تولیدمحور نداریم.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: اگر فناوری داشته باشیم ولی اقتصادی نباشد آسیب‌پذیر می‌شویم به طوری که در حال حاضر ۱۶۰ هزار بیکار ثبت‌نام شده داریم و ۸۰ درصد ظرفیت دانشجویی ما تنها در ۲۰ رشته تحصیلی مشغول هستند. در حالی که ما باید در رشته‌های مختلف نیروی انسانی تربیت کنیم.

در ادامه نشست مهرداد باقری دبیر کمیسیون انرژی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کشور با تشکیل ستادهای فناوری یک تصمیم استراتژیک گرفته است و آن اینکه تاکیدات نقشه جامع علمی بخش‌بندی شده و بر روی آن تمرکز کرده‌ایم.

وی افزود: برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان باید اقتصادی را محقق کنیم که براساس توزیع دانش بوده و بر صنایع مبتنی شود.

باقری گفت: برای مدیریت فناوری در سطح ملی نیز باید تقسیم کار ملی بین حکومت، بازار و اجتماع صورت بگیرد.

نظر شما