شناسهٔ خبر: 13449 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«ماهی و گربه» در تعطیلات نوروز به نیویورک می روند

«ماهی و گربه» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی به عنوان تنها فیلم آسیایی در چهل و سومین جشنواره کارگردان‌های جدید/ فیلم‌های جدید نیویورک به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از ایسنا؛ طبق اعلام دست‌اندرکاران این پروژه، چهل‌وسومین جشنواره کارگردان‌های جدید/ فیلم‌های جدید نیویورک از 28 اسفند تا 10 فروردین و با همکاری مشترک انجمن فیلم مرکز لینکلن و موزه هنرهای مدرن شهر نیویورک به صورت غیررقابتی برگزار می‌شود.

این جشنواره که از معتبرترین رویدادهای سینمایی آمریکار شمالی محسوب شده، به معرفی چهره‌ها و استعدادهای جدید سینما پرداخته و در طول چهل و دو دوره گذشته خود فیلمسازان سرشناسی چون استیون اسپیلبرگ، ویم وندرس، ونگ کار وای، اسپایک لی، پدرو آلودووار، آتوم اگویان، جان سایلیس، سالی پاتر، ریچارد لینکلیتر،... را به سینمای جهان معرفی کرده است.

انجمن فیلم مرکز لینکلن که از سال 1969 تاسیس شده، از زمره معتبرترین مراکز فرهنگی جهان بوده که در طول سال به نمایش آثار برتر سینمایی پرداخته ور همه ساله در مهر ماه نیز جشنواره فیلم نیویورک را برگزار می‌کند.

فیلم «ماهی و گربه»ر روز 7 فروردین در سالن والتر رید انجمن فیلم مرکز لینکلن و در روز 8 فروردین در سالن تیتوس موزه هنرهای مدرن نیویرک به نمایش در می‌آید.

27 فیلم بلند سینمایی به همراه دو برنامه نمایش فیلم‌های کوتاه در انتخاب‌های امسال جشنواره حضور داشته که «ماهی و گربه» تنها فیلم غیر آمریکایی و غیراروپایی شرکت‌کننده در این رویداد است.

«ماهی و گربه» اسفند ماه امسال، ابتدا از 4 تا 8 اسفند در هفته فیلم ایران در شهر امان، پایتخت اردن به نمایش درآمده و همزمان با جشنواره کارگردان های جدید/فیلم‌های جدید نیز درنوزدهمین جشنواره فیلم ویلینیوس به نمایش در می‌آید که از 29 اسفند تا 14 فروردین در کشور لیتوانی برگزار می‌شود.

بدین ترتیب فیلم «ماهی و گربه» از اولین نمایش جهانی خود در جشنواره فیلم ونیز تا پایان سال جاری در سیزده جشنواره بین المللی به نمایش در آمده و پنج جایزه جهانی نیز دریافت کرده است و گفته می‌شود در جایگاه موفق‌ترین فیلم ایرانی در عرصه‌های بین المللی در سال 1392 قرار می گیرد.

این فیلم در اولین حضور بین المللی خود در سال 1393، در بخش مسابقه بیست و هشتمین جشنواره فیلم فریبورگ سویس که از نهم تا شانزدهم فروردین برگزار می‌شود، شرکت می‌کند. شهرام مکری به همراه نسیم احمدپور دراماتورژ فیلم در این جشنواره حضور خواهد داشت و درباره «برداشت فرمی از حادثه واقعی» به سخنرانی خواهد پرداخت.

«ماهی وگربه» دومین فیلم بلند سینمایی مکری و محصول ایران نوین فیلم است که پخش بین‌المللی آن را محمد اطبایی برعهده دارد.

نظر شما