شناسهٔ خبر: 12954 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب‌های دینی رکورددار متوسط شمارگان شدند

کتاب‌های حوزه دین در فاصله زمانی 26 تا 30 بهمن، از نظر متوسط شمارگان نسخه‌های منتشر شده، در رتبه نخست گزارش آماری کتاب‌های منتشره به تفکیک موضوع قرار گرفتند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ بر اساس آمار منتشر شده از سوی خانه کتاب، متوسط شمارگان این آثار چهار هزار و ۳۹ نسخه بود که از این نظر کتاب‌های حوزه دین را رکورددار کرد. کتاب‌های حوزه آموزشی و کمک‌درسی با سه هزار و ۱۱۶ نسخه و کتاب‌های حوزه‌ کودک و نوجوان با سه هزار و ۹۶ نسخه در این رده‌بندی به ترتیب دوم و سوم شدند. 
در این بازه زمانی تعداد یک هزار و ۸۳۲ عنوان کتاب از سوی ناشران کشورمان منتشر شدند که از این میان، کتاب‌های حوزه دین با ۱۷۰ عنوان در رتبه پنجم جدول رده‌بندی کتاب‌های منتشره قرار گرفتند. 
کتاب‌های حوزه‌های کودک و نوجوان، آموزشی و کمک‌درسی، ادبیات و علوم عملی رتبه‌های اول تا چهارم را به ترتیب با ۴۵۴، ۲۵۵، ۲۲۸ و ۲۱۵ عنوان کتاب کسب کردند. 
کتاب‌های حوزه‌های کلیات نیز با ۴۶ عنوان، کمترین کتاب‌های منتشر شده در این زمان را شامل شدند. 
از میان ۲۲۲ کتاب منتشر شده حوزه دین در این فاصله زمانی، ۱۴۸ اثر تالیفی و ۲۲ کتاب ترجمه‌شده بوده‌اند، ۷۶ عنوان برای نخستین‌‌بار و ۹۴ عنوان تجدیدچاپی بوده‌اند، ۷۹ اثر توسط ناشران تهرانی و ۹۱ اثر از سوی ناشران شهرستانی منتشر شده‌اند و متوسط صفحه ۲۳۴ صفحه بوده است. 
بر اساس آمار منتشر شده توسط خانه کتاب، مکتوبات حوزه دین در شاخص‌های آماری کتاب‌های عمومی نیز دو رکورد را به دست آوردند. 
«مفاتیح‌الحیاه» اثر آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از سوی مرکز نشر اسراء با ۱۴۴ مرتبه چاپ به عنوان بیشترین نوبت چاپ و «خطبه‌های نهج‌البلاغه» منتشر شده از سوی نشر شوق با پنج هزار ریال، به عنوان ارزانترین کتاب، رکوردداران کتاب حوزه دین در این بخش بودند./

نظر شما