شناسهٔ خبر: 12749 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عضو شورای انقلاب فرهنگی: هدف اصلی نقشه علمی کشور گره زدن علم به جامعه است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هدف نقشه جامع علمی کشور را گره زدن علم به جامعه عنوان کرد و گفت: نقش دانشگاهیان در این زمینه بسیار سنگین است، اقتصاد مقاومتی با اقتصاد انفعالی متفاوت است و در سیاست کلان کشور به اقتصاد دانش بنیان تاکید شده است .

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ منصور کبگانیان ظهر امروز در مراسم پنجمین سالگرد تدفین شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه مهمترین پیام شهدا مقاومت بود افزود: در زمان حاضر ما باید از شهدا پند بگیریم که به ما مقاومت کردن را آموختند.

وی به ابلاغ ۲۴ سیاست کلی نقشه جامع علمی کشور اشاره کرد و گفت: با ابلاغ این ۲۴ سیاست کلی پرچم علم و فرهنگ در کشور افراشته شد و هدف این بود که علم به جامعه گره بخورد.

وی افزود: نقش دانشگاهیان در این زمینه بسیار سنگین است. ضمن اینکه در سیاست های کلان به اقتصاد دانش بنیان تاکید شده است و اقتصاد مقاومتی با اقتصاد انفعالی متفاوت است.

کبگانیان افزود: علی رغم مشکلات و موانعی که در حوزه اقتصاد وجود دارد اگر محکم بر سر این تفکر بایستیم موفق خواهیم شد. ما عقب نشینی در اقتصاد مقاومتی نداریم چرا که اولین هدف اقتصاد مقاومتی اعتلای اقتصاد کشور و پر قدرت شدن کشور است .

کبگانیان به تحریم ها توسط دشمنان اشاره کرد و گفت : طی ۲۰ الی ۳۰ سال گذشته کشور ما همیشه با تحریم مواجه بوده و همین تحریم ها باعث خودکفایی کشور ما شده است و اگر اکنون دشمن از تحریم ها کاسته به این دلیل است که از بیشتر خودکفا شدن ما ترس دارد .

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، اعتلای اقتصاد برمبنای اقتصاد دانش بنیان است افزود: وظیفه شما این است که باعث شوید اقتصاد با هجمه های دشمن لطمه نخورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از دانشجویان خواست که ۲۴ سیاست کلان نقشه جامع علمی کشور را مطالعه کنند چرا که در حال حاضر برای این سیاست ها راهبردهای جدی در حال طراحی است.

کبگانیان افزود: ما نباید بگذاریم اتفاقی که برای مبارزه با مفاسد اقتصادی افتاد برای این سیاست ها نیز رخ دهد ما از این گلایه داریم چرا که سه قوه در این زمینه موفق عمل نکردند. باید راه اقتصاد مولد را باز کرده و راه اقتصاد ناسالم را که تا اعماق اقتصاد نفوذ کرده است بست که این خود ادامه دادن راه شهداست و اقتصاد مقاومتی جنگ اصلی است .

نظر شما