شناسهٔ خبر: 12531 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راه اندازی شبکه تلویزیونی خصوصی ممنوع!

دبیر شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما می گوید: براساس اصل 175 قانون اساسی هیچ شخص حقیقی یا حقوقی حق راه اندازی شبکه اختصاصی تلویزیونی ندارد و این موضوع فقط در حیطه اختیارات سازمان صداوسیما است .

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از  ایرنا؛ بیژن نوباوه وطن در پی برخی شایعات مبنی بر راه اندازی یک شبکه تلویزیونی خصوصی گفت: اطلاعاتم در این خصوص مختص به برخی شنیده ها است .

وی افزود: صدا و سیما طی چند سال گذشته با نهادها و وزارتخانه های مختلف رایزنی هایی را انجام داده تا برخی شبکه ها بتوانند با توجه به تخصص این ارگان و نهادها همکاری های اختصاصی و فنی داشته باشند

نوباوه ادامه داد: به طور مثال سازمان صداوسیما با وزارت آموزش و پرورش رایزنی هایی داشته تا ارائه آموزش عمومی این وزارتخانه از طریق شبکه آموزش سیما امکان پذیرشود و یا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پی آن بود که بتواند با انعقاد تفاهم نامه ای با شبکه «شما» برای معرفی ظرفیت های کشور همکاری کند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: البته این امرفقط مختص ایران نبوده و درسایر نقاط دنیا نیز چنین امری مرسوم است.

وی اظهار کرد: بنده در جریان این مذاکرات برای راه اندازی شبکه های یاد شده بودم اما در مورد راه اندازی شبکه ای اختصاصی برای یکی از ارگان های نظامی کشوربه نظر منطقی نمی آید؛ مگر آنکه به صورت مثال های ذکر شده به قصد همکاری باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این ارگان ها می تواند در قالب تفاهم نامه ای با سازمان صدا و سیما برنامه هایی را با هزینه خودش تولید کنند و مسئولیت رگلاتوری و یا همان پخش را به رسانه ملی واگذار کند.

دبیر شورای نظارت بر سازمان صدا وسیما خاطرنشان کرد: براساس قانون ، صدا وسیما فقط می تواند با وزارتخانه ها و نهادهای کشور قرارداد و تفاهم نامه همکاری داشته باشد و در نهایت باز هم مسئولیت پخش برنامه ها بر عهده رسانه ملی خواهد بود.

وی یادآور شد: در حال حاضر دولت از طریق نهادها ، سازمان ها و وزارتخانه های زیربط ارتباط تنگاتنگی با سازمان صدا وسیما دارد و این سازمان از همه ظرفیت نهادهای یاد شده برای برنامه سازی و آموزش استفاده می کند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد امکان راه اندازی شبکه های تخصصی توسط احزاب کشور گفت: احزاب در هیچ کجای دنیا شبکه های اختصاصی ندارند.

نظر شما