شناسهٔ خبر: 12461 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رشد کیفی دانشگاه‌ها برنامه اصلی فراکسیون دانشگاهیان و دولت

نایب رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی گفت: رشد کیفی دانشگاه‌ها برنامه اصلی فراکسیون دانشگاهیان مجلس و وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ حامد قادرمرزی در حاشیه جشن ستارگان که با هدف تجلیل از رتبه‌های برتر علمی قروه در سالن ورزشی تختی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: این طرح به دنبال ارتقای سطح کیفیت علمی و آموزشی در دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته دانشگاه‌ها رشد کمی بسیار سریعی داشته‌اند، افزود: اکنون باید به دنبال افزایش پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید بود و نه افزایش پذیرش در کلاس‌های موجود.

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی توجه به کمی بودن و افزایش پذیرش دانشجو در ظرفیت‌های موجود را مهم‌ترین مشکل دانشگاه‌ها اعلام کرد.

وی از این وضعیت به عنوان وضعیتی تاسف بار یاد کرد و گفت: اظهارات ریاست جمهوری از توزیع مدرک در جامعه کاملا به جاست و باید از این مسئله نگران بود.

به گفته قادرمرزی، ۳۰ حضور دانشجو در یک کلاس پزشکی به معنای تحویل پزشک بی‌سواد به جامعه است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی فعالیت موسسات غیرانتفاعی آموزش عالی را اجحاف در حق نخبگان جامعه دانست و افزود: رشد دانشگاه‌ها و تحویل آمار به هر قیمتی به مردم، توهین به جایگاه علم، دانشگاه و دانشجوست و خیانتی در حق همه آحاد جامعه است.

قادرمرزی با ابراز مخالفت با ایجاد و تاسیس برخی دانشگاه‌های کوچک و خصوصی تصریح کرد: این دانشگاه‌ها بدون دارا بودن بسترها و زمینه‌های علمی و آموزشی لازم، اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند.

وی تقویت دانشگاه‌های موجود و ارتقای کیفیت کاری آنها را از راهکارهای کمک به مراکز آموزش عالی کشور توصیف کرد.

نظر شما