شناسهٔ خبر: 12057 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

6 نام پیشنهادی برای آمازون ملی

6 نام پیشنهادی برای آمازون ملی که قرار است 22 بهمن امسال رسماً افتتاح شود اعلام شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ اسحاق صلاحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران صبح دیروز یکشنبه ۲۰بهمن در جشنی که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل این سازمان برگزار شد، گفت: ما برای نام گذاری آمازون ملی یک نظرسنجی گذاشته ایم که در این میان ۹۸واژه پیشنهاد شده است.

وی افزود: از بین این واژه ها ۶کلمه بیشترین فراوانی را داشته اند، که به ترتیب عبارتند از؛ خلیج فارس، ایران کتاب، دماوند، کارون، بوستان و گلستان. این نظرسنجی تا روز دوشنبه باز است و مراجعان می توانند با اعلام نظر خود، در انتخاب نام آمازون ملی مشارکت کنند.

به گفته رئیس کتابخانه ملی ایران آمازون ملی که هدف از آن بارگذاری کتاب های ناشران در سایت این سازمان است، روز دوشنبه ۲۲بهمن همزمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی اسلامی راه اندازی خواهد شد.

صلاحی در این مراسم همچنین گفت: ما ملت ایران، مسلمان شیعی علوی و فاطمی هستیم و مبانی اعتقادی ما بر پایه ربوبیت و عبودیت شکل گرفته است، ما دست پرورده عاشورا و محرم هستیم و این انقلاب هم ثمره عاشورا است.

وی افزود: امام خمینی(ره) عمیقاً معتقد بود که اگر به دشمن امتیاز دادی باید تا آخر بروی یعنی تا تبعیت محض.این تفکر در امام و در مقام معظم رهبری جاری و ساری بوده و همین الان هم م یبینیم که تأکید مقام معظم رهبری بر این است که روی پای خودمان بایستیم. چون اگر تا حالا هم امتیازی گرفته ایم نتیجه همین مقاومت ها بوده است.

رئیس کتابخانه ملی اضافه کرد: ۵ ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن، CIA اعلام کرد؛ ایران نه تنها شرایط انقلاب را ندارد بلکه حتی در شرایط قبل از انقلاب هم نیست و شاه ایران تا ده سال دیگر بر سر قدرت باقی می ماند، اما دیدیم که چگونه به رهبری امام و همراهی مردم این انقلاب پیروز شد.

صلاحی همچنین با نقل سخنان برخی از مقامات کشورهای خارجی در ایام پیروزی انقلاب گفت: کسینجر در همان زمان گفت چهار چیز است که منافع کاپیتالیسم را به خطر انداخته است؛ یکی رادیکالیسم شیعه، دومی بنیاد گرایی اسلامی، سوم انقلاب اسلامی و چهارم شوروی. برژنف هم می گوید تجدید حیات اسلامی مهم ترین واقعه سیاسی قرن بیستم است. آیا این تجدید حیات اسلامی چیزی غیر از انقلاب اسلامی است؟ موشه دایان وزیر خارجه وقت رژیم صهیونیستی هم همان زمان گفت آنچه در ایران اتفاق افتاده است مهم تر از کمپ دیوید است.

در جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همچنین، حسین ممتحنی متخلص به حمید سبزواری شاعر پیشکسوت انقلاب و سراینده شعر معروف خمینی ای امام در سخنانی گفت: در زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس از چند طرف میهن ما را محاصره کرده بودند ولی این ملت زیر بار هیچ کس نرفت و به لطف پروردگار به بیگانگان سیلی زد.

وی افزود: آن زمان من جوانی بودم به دنبال توشه ای برای آخرت و وارد میدان شدم، گاهی با خودم فکر می کنم چگونه شد که من به آن سو رفتم؟ این نبود جز خواست خدا.

سبزواری با بیان اینکه شعر در خانواده ما موروثی بود گفت: پدر بزرگ من شاعر بود و پدرم هم معلم من در شاعری. او دست من را گرفت و وارد این عرصه کرد و اگر من امروز امیدی به آینده خودم دارم، این امید پایه ای است که آن بزرگواران گذاشتند.

این شاعر پیشکسوت انقلاب سپس یادآور شد: برای کامیابی در دنیا و آخرت، تنها رفتن به زیر پرچم علی و اطاعت از پیامبر اسلام(ص)، کافی است و من به جوانان توصیه می کنم ضمن اینکه درسهای خودشان را میخوانند سری هم به آثاری که در رابطه با اعتقادات ملت نوشته شده است بزنند.

سبزواری در پایان سه قطعه شعر یکی در رابطه با پیروزی انقلاب، یکی درباره دوران دفاع مقدس و یکی هم در خصوص ارتحال امام سرود.

نظر شما