شناسهٔ خبر: 11817 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اظهارات آیت‎ا... مکارم شیرازی درباره فیلم‎های جشنواره فجر

آیت‌الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه گفت: جای تاسف است که فیلم‌های آنچنانی در جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از نسیم؛ آیت الله مکارم شیرازی، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود، در مسجد اعظم قم، با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهارداشت: دهه فجر دارای پیام های مختلفی است که باید به آنه توجه داشت.

وی با بیان اینکه که امام راحل روز دوازدهم بهمن وارد کشور شدند و بعد از ده روز انقلاب اسلامی به ثمر نشست و حکومت۲۵۰۰ساله شاهنشاهی از هم پاشید، افزود: سرنگون شدن حکومت طاغوت نشان دهنده تکیه یاران امام به خداوند متعال به قدرت ایمان امام خمینی(ره) بود.

این مرجع تقلید با تاکید بر معرفی ارزش های انقلاب به جوانان، بیان داشت: باید اصول و ریشه های انقلاب و طوفان هایی که از سر انقلاب گذشته، برای نسل جوان بیان شود تا آنان بدانند که این انقلاب آسان بدست نیامده تا آسان از دست برود.

وی با بیان این که سه عامل، وحدت مردمی، نیت های خالص و فداکاری یاران امام، موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد، اظهارداشت: در شرایط کنونی باید وحدت و همدلی را حفظ کرد و مردم از شاخه شاخه شدن و در مقابل هم قرار گرفتن به شدت بپرهیزند؛ زیرا هیچ عقلی اختلاف را نمی پذیرد واگر نیات آلوده شود، یقین بدانند نتیجه ای عائد نخواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب، حلقه وحدت امت است، یادآور شد: اگر بخواهیم انقلاب باقی بماند، باید وحدت که حلقه اتصال آن رهبری است را حفظ کنیم.

وی با اشاره به این که کشورهای دیگر حلقه وحدت و رهبری ندارند، تصریح کرد: باید در این شرایط حساس اصول انقلاب حفظ شود.

انتقاد از جشنواره فیلم فجر

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برگزاری جشنواره فیلم فجر، گفت: جای تاسف است که فیلم های آنچنانی و کذایی در جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته می شود و به گونه ای منعکس می کنند که انگار تنها میوه دهه فجر، فیلم و تئاتر فجر است.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: باید صاحب نظران از جهات مختلف، چگونگی شکل گیری انقلاب را مورد تحلیل قرار دهند و امیدواریم خدای بصیرتی به ما بدهد که که از نعمت ها پاسداری کنیم .

نظر شما