شناسهٔ خبر: 11241 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درس‎گفتار «متن‌خوانی مقدمه کتاب پدیدارشناسی روح» برگزار می‎شود

درس‎گفتارهای «متن‌خوانی مقدمه کتاب پدیدارشناسی روح» با تدریس دکتر علی مرادخانی و «نیچه و فلسفه‌ معاصر فرانسوی» یکشنبه 13 بهمن ماه در مؤسسه فرهنگی هنری روزگار نو آغاز می‎شود.

به گزارش«فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ نظام فلسفی هگل یکی از نظامهای فلسفی غرب است که می‌تواند در شناخت شئون مختلف غرب به ما کمک کند. بیان هگل از این شئون مختلف با زبانی فلسفی، خاصه در پدیدارشناسی ظاهر است. گرچه این اثر در زمان حیات هگل چندان مورد التفات نبود، اما در قرن بیستم در کنار اصول فلسفه حقوق از آثار دست اول فلسفی او به حساب آمده است، لذا شروح متعددی از مناظر مختلف تاریخی ـ اجتماعی ـ معرفتی و دینی... بر آن نوشته شده است.

هیئت فعلی پدیدارشناسی روح اجمالاً از سه قسمت عمده تشکیل شده است: ابتدا پیش‌گفتار، آنگاه درآمد و سپس متن کتاب آمده است. در این میان پیش‌گفتار را می‌توان چونان اثری مستقل خواند، اما ورود به متن پدیدارشناسی جز از دالان درآمد آن میسور نیست. این درآمد در چاپ‌های کنونی از بند ۷۳ آغاز می‌شود و تا بند ۸۹ ادامه می‌یابد.

در این بندها می توان بخش‌هایی از پدیدارشناسی را از جمله سه بخش نخست، بخشی از فصل چهارم، نیمه‌ اول بخش پنجم و همین طور فصل هشتم درخصوص شناخت مطلق را اجمالاً دید. در این کلاس‌ها مفردات این بندها در نسبت با اسلاف و گاه با اخلاف هگل با نظر به متن تفسیر خواهد شد.

 درسگفتار "متن‌خوانی مقدمه  کتاب پدیدارشناسی روح" با تدریس دکتر علی مرادخانی، یکشنبه ۱۳ بهمن ماه از ساعت ۱۶-۱۸ در مؤسسه فرهنگی هنری روزگار نو آغاز می شود.

همچنین درسگفتار "نیچه و فلسفه‌ معاصر فرانسوی" با تدریس علی خدادادی، یکشنبه ۱۳ بهمن ماه از ساعت ساعت ۱۴-۱۶ نیز در این مؤسسه آغاز می شود.

مؤسسه فرهنگی هنری روزگار نو در تهران، خیابان حافظ، بالاتر از تقاطع انقلاب، بن بست حیات، پلاک۱۲، طبقه دوم واقع است و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن ۸۸۸۰۷۱۸۸ ، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۲۲۷۰۰۱۲۲۴ و ایمیل rouzegareno@gmail.com ارتباط برقرار کنند.

علاقه مندان برای ثبت نام می توانند به سایت WWW.Roozegareno.net مراجعه کنند.

نظر شما