شناسهٔ خبر: 11133 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بیست و دومین شماره «پژوهشنامه فلسفه دین» منتشر شد

بیست و دومین شماره دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی «پژوهشنامه فلسفه دین» به صاحب‌امتیازی دانشگاه امام صادق(ع)، مدیرمسئولی رضا محمدزاده و سردبیری رضا اکبری منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ بیست و دومین شماره دوفصلنامه «پژوهشنامه فلسفه دین» با مقالاتی همچون «واکاوی نظام مفهومی ارسطو در خداشناسی» از اسحاق طاهری سرتشنیزی، «نقد و بررسی ادله توحید افعالی در اندیشه فخر رازی» از علی‌رضا فارسی‌نژاد، «نظام گزاره‌های ارزشی در تفکر توحیدی در اندیشه شهید مطهری» از علی‌اصغر خندان منتشر شد.

بنا بر این گزارش، «ایمان می‌آورم تا بفهمم؛ تحلیلی برون‌گرایانه از دیدگاه آگوستین» از مهدی سلیمانی خورموجی و جهانگیر مسعودی، «نینیان اسمارت؛ دیالکتیک باورها و تجربه‌های دینی» از مسعود صادقی و فاطمه قلخانباز، «بررسی و نقد معرفت‌شناسی دینی برند بلانشارد» از جلال پیکانی و سیدعلی علم، «بررسی رویکرد علوم شناختی در مطالعه دین» از محمدصادق زاهدی و روح‌الله حق‌شناس، «رنج از دیدگاه مولانا با نگاهی به مسئله شرّ» از حسین محمودی و اصغر دادبه دیگر مقالات شماره جدید «پژوهشنامه فلسفه دین» است.

یادآور می‌شود، مجله «پژوهشنامه فلسفه دین» در سال ۱۳۸۲ با عنوان «نامه حکمت» با هدف انتشار مقالات علمی ـ تخصصی با موضوع فلسفه آغاز به کار کرد. استمرار کار مجله، دست‌اندرکاران مجله را بر آن داشت که موضوع مجله تخصصی‌تر شود. لذا از شماره ششم، مجله صرفاً به دو موضوع فلسفه دین و معرفت‌شناسی اختصاص یافت. تخصصی شدن مجلات و لزوم اختصاص مجله‌ای مستقل به مباحث فلسفه دین سبب شد که مجله از شماره ۱۵، با عنوان جدید «پژوهشنامه فلسفه دین» و صرفاً در مسائل مربوط به فلسفه دین و کلام عقلی منتشر شود.

این دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی هم‌اکنون به صاحب‌امتیازی دانشگاه امام صادق(ع)، مدیرمسئولی رضا محمدزاده و سردبیری رضا اکبری منتشر می‌شود. پژوهشگران می‌توانند مقالات خود را از طریق سامانه مدیریت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و ورود به صفحه اختصاصی مجله پژوهشنامه فلسفه دین ارسال، و از طریق سامانه سیر داوری و نتیجه مقاله را پیگیری کنند.

نظر شما