شناسهٔ خبر: 10846 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رمضان‌نژاد، دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا شد

رضا رمضان‌نژاد در نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا که با انتخاب شورای مرکزی جدید و صدور بیانیه پایانی در وین اتریش به پایان رسید، بعنوان دبیر تشکیلات این اتحادیه انتخاب شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ در نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا که با انتخاب شورای مرکزی جدید و صدور بیانیه پایانی در وین اتریش به پایان رسید، رضا رمضان‌نژاد بعنوان دبیر تشکیلات و حمید بازارگان به عنوان مسئول ارتباطات خارجی این تشکل دانشجویی انتخاب شدند.

همچنین در این نشست دبیر فرهنگی این تشکل نورایی‌پور، دبیر علمی شهاب نوروزیان و دبیر صنفی این اتحادیه زندی شدند.

بیانیه‌ پایانی این تشکل دانشجویی نیز به شرح ذیل است:

«الحمدلله که در سالروز ولادت با سعادت پیامبر رحمت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم، خداوند متعال بار دیگر فرصت اجتماع و هم اندیشی دانشجویان مسلمان خارج از کشور را فراهم آورد که چونان سال‌های گذشته به پیام مقام معظم رهبری مزین و موید شد .

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا با استقامت بر اسلام ناب محمدی (ص) و پیروی از تعالیم آسمانی و رحمانی اسلام، منادی وحدت مسلمین در سراسر گیتی است. مسلمانان با تأسی از پیامبر اسلام، در شرایط کنونی که صحنه دنیا دستخوش حوادث تلخی است، بایستی با تکیه بر اساس اسلام و پرهیز از پرداختن به افتراقات خرد، وحدت و برادری خود را حفظ کند.

امروز در اقصی نقاط جهان اسلام خصوصا در عراق و سوریه و بحرین و افغانستان، شاهد خونریزی‌های بسیار با حمایت آشکار و نهان دولت های غربی و سر پنجه‌های به خون آغشته حاکمان خود فروخته آل سعود هستیم. خونریزیهایی که با هدف ایجاد تفرقه، تضعیف و برادرکشی در صفوف مسلمین ایجاد شده است.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان ضمن حمایت کامل از مواضع برحق جمهوری اسلامی ایران در برابر گروه‌های تکفیری و افراطی و جریان نفاق اعلام می‌دارد که راه برون رفت از شرایط کنونی، تقویت روحیه برادری بین مسلمین در سایه صلح، اعتدال و استقامت است.

امروز اصلی ترین مسئله مشترک جهان اسلام، حمایت از ملت مظلوم فلسطین در برابر رژیم جعلی صهیونیستی است. مسئله فلسطین بی‌شک با هیچ گونه زد و بند سیاسی مرتجعین، حکام و دول غربی به حاشیه رانده نخواهد شد. ازین روست که هر گروه، تشکل و سازمانی که با محوریت مقاومت در مقابله با این غده سرطانی شکل گرفته ست، مورد حمایت ملت ایران، دانشجویان مسلمان مبارز و هر انسان آزاده ست.

امروز حقانیت مواضع جمهوری اسلامی ایران در مسائل دنیا بیش از هر روز دیگری بر همگان واضح است. در سوریه ماهیت تروریستی گروههای مورد حمایت آمریکا که از سه سال پیش جمهوری اسلامی ایران هشدار داده بود، مورد تصدیق تمام ناظرین است. همچنین در مسئله هسته‌ای صداقت، صمیمیت و صلح دوستی جمهوری اسلامی ایران از یک طرف و نقش فریبکارانه دول مستکبر غربی در طرف مقابل، شاهد دیگری بر حقانیت و مظلومیت ملت ایران است.

اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا ضمن تبریک مجدد ولادت پیامبر صلح و دوستی و تشکر از پیام مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) که با لطف ایشان، اتحادیه روحیه و اعتبار مضاعفی یافته ست، ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل (قدس سره )، شهدای اسلام و با امید به دعای خیر معظم له، تمام توان خود را برای استفاده از ظرفیت فکری دانشجویان خارج از کشور و تبدیل آن به مدیران کارآمد و نیروهای محرک آینده ایران اسلامی به کار خواهد بست، انشاالله».

نظر شما