شناسهٔ خبر: 10821 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تنها قانون مصوب در بحث ماهواره مربوط به 20 سال پیش است

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: با توجه به اینکه تنها قانون مصوب در بحث ماهواره، مربوط به 20 سال پیش است، باید دید این قانون چقدر توانسته در این رابطه موثر باشد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ محمدمهدی اسماعیلی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در کنفرانس نظارت در رسانه‌های جدید که توسط پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، افزود: هر روزه نرم‌افزارها و تکنولوژی‌های جدیدی وارد زندگی ما می‌شود و هر چقدر جلوتر می‌رویم این موضوع مباحث جدیدی را به دنبال خود می‌آورد.

اسماعیلی اضافه کرد: اینکه تکلیف نظام دینی ما با این تکنولوژی‌ها چیست و چگونه باید به این موضوع برخورد شود باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی با یک جهان‌بینی خاص همیشه دنبال تمدن‌سازی است که دراین زمینه پیش‌بینی‌هایی نیز داشته‌است ولی در بحث تکنولوژی و رسانه‌های جدید کم‌کاری شده است و در حوزه عمل در این مورد آشفتگی دیده می‌شود.

وی با این توضیح که تنها قانون مصوب در بحث ماهواره مربوط به ۲۰ سال پیش است خاطرنشان کرد: آیا این قانون پس از گذشت این سال‌ها موثر بوده و توانسته راه‌حل مناسبی برای این مسئله باشد.

اسماعیلی در خاتمه تصریح کرد: در حوزه اینترنت و رسانه‌های جدید هم اگر چه پیشرفت‌هایی وجود داشته ولی باید در این موضوع به یک مدل قابل اجرایی رسید و راهکارهای جدیدی را در این رابطه بررسی کرد.

نظر شما