شناسهٔ خبر: 65853 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

این گام‌های مهم برای مهاجرت به کانادا لازم است؟

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، چند گام اصلی برای درخواست اقامت دائم این کشور پیش روی شماست. در زیر به بررسی مختصری از آنها می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

گام اول: انتخاب بهترین روش مهاجرتی

انتخاب بهترین راه مهاجرت، یکی از مهم‌ترین اقدامات اولیه است که می‌تواند چالش برانگیز هم باشد؛ زیرا بیش از 100 زیرگروه برای انتخاب مهاجران وجود دارد. شرکت در هر کدام از این برنامه‌ها شرایط خاص خود را دارد. علاوه بر این، باید مدارک خاصی برای هر یک از آنها ارائه شود.

روند درخواست اقامت از طریق هر کدام از این روش‌ها متفاوت است. بنابراین، افراد متقاضی هنگام انتخاب بهترین برنامه مهاجرتی باید دقت زیادی داشته‌باشند. تنوع در برنامه‌های مهاجرتی همچنین ممکن است این فرصت را برای متقاضیان فراهم ‌کند که حداقل واجد شرایط یکی از آنها باشند.

گام دوم: آماده‌کردن مدارک مورد نیاز برای مهاجرت

به طور کلی، همه سرتیفیکیت‌ها، فرم‌های مورد نیاز و مدارکی که می‌توانند درخواست اقامت متقاضی را پشتیبانی کنند، باید ارائه شوند.

بعضی از مدارک مانند شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت، گواهی عدم سوء پیشینه، کارت پایان خدمت سربازی، مدرک زبان، مدارک تحصیلی و... لازم است در تمامی روش‌های مهاجرتی ارائه شوند. با این حال، با توجه به روش مهاجرتی انتخاب شده، ممکن است مدارک دیگری نیز مثل پیشنهاد کاری یا نامه پذیرش دانشگاه مورد نیاز باشند.

این گام‌های مهم برای مهاجرت به کانادا لازم است؟

گام سوم: ثبت اطلاعات بیومتریک خود در یکی از مراکز نزدیک

اطلاعات بیومتریکی که لازم است ارائه شوند، شامل اثر انگشت و عکس است. اما اگر متقاضی قبلا این اطلاعات را ارائه کرده‌باشد، فقط باید چک کند که آنها در زمان درخواست اقامتش هنوز معتبر هستند یا نه.

وقتی متقاضی درخواست خود را ثبت می‌کند؛ لازم است 85 دلار کانادا به عنوان هزینه ثبت اطلاعات بیومتریک پرداخت کند. در این صورت، نامه‌ای حاوی تایید اطلاعات بیومتریک خود و نیز اطلاعاتی در مورد محل ثبت آنها دریافت می‌کند.

گام چهارم: پر کردن تمامی فرم‌های مورد نیاز

گام بعدی، پرکردن تمامی فرم‌هایی است که برای برنامه مهاجرتی انتخاب شده، ضروری هستند. متقاضیان باید در پرکردن این فرم‌ها دقت بسیار زیادی داشته‌باشند؛ چرا که حتی یک اشتباه کوچک مانند اشتباه تایپی، می‌تواند بر روند مهاجرت آنها تأثیر بگذارد و باعث رد شدن درخواستشان شود. بنابراین کمک گرفتن از مشاورین حرفه‌ای در زمینه مهاجرت، ضروری است تا در تمامی مراحلی که باید طی شوند، در کنار متقاضی قرار گیرند و او را راهنمایی کنند.

گام پنجم: ثبت درخواست مهاجرت

در این مرحله، روش ثبت درخواست باید مشخص شود. افراد متقاضی باید توجه داشته‌باشند که بر اساس برنامه‌ای که برای مهاجرت انتخاب می‌کنند، این روش متفاوت است.

گام ششم: کسب آمادگی برای مهاجرت

وقتی تمامی اقدامات بالا تکمیل شد، متقاضیان می‌توانند با صبر و خوشبینی منتظر دریافت نتایج بمانند. این زمان، بستر مناسبی فراهم می‌کند تا برای مهاجرت آمادگی‌های لازم را کسب کنند.

با توجه به مطالب بالا، شما هم می‌توانید با 6 گام اصلی مهاجرت به کانادا، زودتر کانادایی شوید! در بخش زیر، روش اخذ اقامت دائم کانادا از طریق چندتا از مهم‌ترین برنامه‌های مهاجرتی این کشور را با هم می‌بینیم.

این گام‌های مهم برای مهاجرت به کانادا لازم است؟

اخذ اقامت از طریق اکسپرس انتری

به طور کلی همه متقاضیانی که قصد اخذ اقامت کانادا از طریق اکسپرس انتری را دارند، صرف نظر از اینکه کدام زیرگروه را انتخاب می‌کنند، لازم است مراحل زیر را طی کنند.

1- جمع‌آوری امتیاز CRS: به هر متقاضی امتیازی بر اساس سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) تعلق می‌گیرد و با داشتن حداقل 67 امتیاز پذیرفته می‌شود.

2- صبرکردن برای گزینش اکسپرس انتری: گزینش اکسپرس انتری به صورت منظم انجام می‌شود. اگر متقاضی حداقل امتیاز CRS لازم را کسب کرده باشد و دیگر شرایط را نیز داشته‌باشد، برای او دعوتنامه اقامت دائم کانادا ارسال می‌شود.

3- دعوت به ثبت درخواست اقامت: در این مرحله، متقاضی برای ثبت درخواست اقامت خود از طرف اداره مهاجرت کانادا دعوت می‌شود. در این صورت، باید ظرف 60 روز درخواست نهایی خود را ثبت کند.

4- گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه و تاییدیه پزشکی: گرفتن هر دوی این مدارک از ارگان‌های مربوطه ضروری است.

5- ثبت درخواست نهایی: زمانی که همه مدارک لازم جمع آوری شدند، متقاضی می‌تواند درخواست نهایی خود را ثبت کند.

6- اخذ اقامت دائم کانادا: اخذ اقامت از این طریق 6 ماه طول می‌کشد. زمانی که درخواست اقامت متقاضی تایید شود، تاییدیه اقامت دائم کانادا را دریافت خواهد کرد. در این صورت، می‌تواند با استفاده از این تأییدیه به کانادا سفر کند و به محض ورود به این کشور وضعیت اقامت دائم در پاسپورت او مهر می‌شود.

اخذ اقامت از طریق برنامه اسکیل ورکر کبک

1- تمام فرم‌های مورد نیاز جمع آوری و یک چک لیست از آنها تهیه شود.

2- همه فرم‌ها تکمیل، پرینت و امضا شود.

3- هزینه‌های اخذ اقامت از این طریق پرداخت شود. شامل: هزینه بررسی درخواست اقامت متقاضی و همراهانش، هزینه اقامت دائم، هزینه ثبت اطلاعات بیومتریک و سایر هزینه‌های ضروری.

4- درخواست اقامت ثبت شود.

5- اطلاعات بیومتریک متقاضی ثبت شود.

6- ممکن است لازم باشد فرد متقاضی در یک مصاحبه شرکت کند.

7- در صورت تایید درخواست، متقاضی اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کند.

اخذ اقامت از طریق برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

1- تمامی فرم‌های مورد نیاز تکمیل شود.

2- فرد متقاضی پیشنهاد کاری داشته باشد و واجد شرایط باشد.

3- تأیید استان آتلانتیک گرفته شود.

4- متقاضی درخواست خود را تکمیل و ثبت کند و هزینه‌های لازم را پرداخت کند.

5- در این مرحله مأمور مهاجرت، درخواست را بررسی می‌کند.

6- در صورت تأیید درخواست، متقاضی می‌تواند ویزای اقامت دائم کانادا را دریافت کند.

اگر شما هم متقاضی مهاجرت به کانادا هستید، لازم است روش مهاجرتی خود را انتخاب کنید و در این مسیر قدم به قدم جلو بروید تا اقامت دائم این کشور را اخذ کنید. مدت زمانی که طول می‌کشد تا اقامت دائم این کشور را بگیرید به عواملی مانند وضعیت پرونده دیگر متقاضیان در کنسولگری بستگی دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر، می‌توانید با وکلای مهاجرتی رسمی یا مشاورین حرفه‌ای در این زمینه مشورت کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما