شناسهٔ خبر: 65848 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چرا بعضی از آدمها کلکسیون جمع میکنند ؟

چرا بعضی از آدمها کلکسیون جمع میکنند ؟

                                                

    

جمع‌آوری‌کردن کلکسیون یک فعالیت محبوب است که بسیاری از افراد در سراسر جهان انجام می‌دهند. دلایلی که می‌تواند موجب شود که آدم‌ها به جمع‌آوری کلکسیون‌ها علاقه‌مند شوند عبارت‌اند از:

جاودانگی: بسیاری از افراد برای اینکه اسم آنها جاودانه شود کلکسیون جمع می‌کنند؛ زیرا که کلکسیون بعد از آنها می‌ماند و باعث می‌شود اسمشان برای همیشه بماند

عشق به موضوع: بسیاری از افراد علاقه زیادی به یک موضوع خاص دارند به‌عنوان‌مثال ماشین تن‌تن و جمع‌آوری کلکسیون مرتبط با آن موضوع، به آن‌ها امکان می‌دهد تا اطلاعات بیشتری درباره آن موضوع کسب کنند و به تعمق بیشتری درباره علاقه‌مندی خود بپردازند.

تفریح و سرگرمی: جمع‌آوری کلکسیون می‌تواند به‌عنوان یک فعالیت تفریحی و سرگرم‌کننده مورداستفاده قرار بگیرد. فرایند جمع‌آوری کلکسیون، فرد را مشغول و پرانرژی می‌کند و به او احساس رضایت و خوشحالی می‌دهد.

نمایش و به‌اشتراک‌گذاری: برخی افراد کلکسیون‌های خود را به‌منظور نمایش آن‌ها به دیگران جمع می‌کنند. این به فرد امکان می‌دهد تا به دیگران نشان دهد که چه چیزهایی را جمع‌آوری کرده است و در مورد آن‌ها بحث و گفتگو کند.

ارزش اقتصادی: برخی از کلکسیون‌ها، مانند سکه‌ها، تمبرها، انتشارات نادر و غیره، ارزش اقتصادی دارند و با گذر زمان می‌تواند ارزش آن‌ها افزایش یابد؛ بنابراین، برخی افراد به دنبال جمع‌آوری کلکسیون‌ها هستند تا در آینده از ارزش اقتصادی آن‌ها بهره‌برداری کنند.

علاوه بر این، جمع‌آوری کلکسیون می‌تواند به‌عنوان یک هواپیمایی زمانی عمل کند و فرد را به دوران گذشته ببرد و ارتباطی با تاریخ، فرهنگ و هنرهای گذشته برقرار کند.

تخمین‌ها می‌گوید ۳۰ تا ۴۰ درصد افراد به نحوی کلکسیون جمع می‌کنند کلکسیون‌هایی که از موارد معروف مانند خودنویس و تمبر شروع می‌شود و به توپ گلف، قوطی‌ها و حتی ته‌سیگار می‌رسد.

بسیاری از کلکسیون‌ها مربوط به اشیایی می‌شود که زمانی متعلق به افراد مشهور بوده گویی  تکه‌ای از شهرت او را به خودمان منتقل کرده‌ایم.

یکی دیگر از مواردی که بسیاری از افراد خوش‌ذوق و عاشق کلکسیون جمع‌آوری می‌کنند فیگور و ماکت‌های ماجراهای تن‌تن و میلو است که برای بسیاری از ایرانی‌ها نوستالژی است  .

       چرا بعضی از آدمها کلکسیون جمع میکنند ؟

این محصولات تولید شرکت مولینسار بلژیک می‌باشد و برخی از مدل‌ها به تعداد محدود تولید شده و شماره‌دار می‌باشد که به‌اصطلاح لیمیت می‌باشد این فیگورها قیمت بالاتری نسبت به باقی فیگورها دارد و کیفیت ساخت و دقت در جزئیات در آنها بسیار بالا می‌باشد این فیگورها دارای یک شناسنامه بوده که در آن مشخصات فیگور و تعداد تولید شده از آن و همچنین شماره فیگور موردنظر در آن ثبت شده است از جمله فیگورهای لیمیت ماجراهای تن‌تن و میلو می‌توان به فیگورهای موزه خیالی اشاره کرد که شخصیت‌های تن تن در حال بازدید از یک موزه با وسایل مربوط به داستان‌های تن تن و میلو می‌باشند البته کلاً شرکت مولینسار مواردی که لیمیت نیستند را نیز به مدت کوتاهی تولید می‌کند و بعد از مدتی تولید آن را متوقف می‌کند؛ بنابراین اکثر محصولات این شرکت بعد از مدتی نایاب شده و ارزشمند می‌شوند.

چرا بعضی از آدمها کلکسیون جمع میکنند ؟

  

به‌طورکلی، دلایل جمع‌آوری کلکسیون برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد و به علایق و اهداف شخصی هر فرد بستگی دارد.

نماینده محصولات اورجینال تن تن

تن تن نوستالژیک افتخار دارد به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه تن تن و مرجع خرید محصولات تن تن اصل تحت لیسانس شرکت مولینسار بلژیک در خدمت شما عزیزان تن تنی باشد.

تن تن نوستالژیک تنها فروشگاه تن تن در ایران میباشد که علاوه بر عرضه کتاب تن تن اصل یونیورسال تحت لیسانس شرکت کاسترمن بلژیک تنوع بالایی از فیگور تن تن و ماشین تن تن و سایر محصولات تن تن اصل تولید شرکت مولینسار بلژیک را برای ایرانیهای عزیز تن تن دوست و حتی عزیزان ایرانی خارج کشور که دسترسی به کتابهای فارسی تن تن یونیورسال اصل را ندارند فراهم نموده است.

تن تن نوستالژیک به‌عنوان تنها فروشگاه تن تن در ایران هست که به‌صورت انحصاری و خاص فقط در زمینه عرضه محصولات تن تن فعالیت نموده تا بتواند بهترین خدمات را به شما مشتری‌های عزیز ارائه نماید.

تیم ما همواره سعی نموده به‌روزترین محصولات مولینسار بلژیک را در کوتاه‌ترین زمان و با قیمتی منطقی و متناسب با سایت تن تن در فروشگاه تن تن نوستالژیک موجود نماید تا عاشقان ایرانی تن تن بتوانند به جدیدترین محصولات تن تن با قیمتی مناسب و متناسب با تن تن شاپ های دنیا دسترسی داشته باشند.

منبع: تن تن نوستالژیک

نویسنده: مهندس آرش درودیان

برچسب‌ها:

نظر شما