شناسهٔ خبر: 65845 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

12 راز جذب مشتری در سالن زیبایی

با شرایط اقتصادی امروزه می توان یکی از پر در آمدترین مشاغل را حرفه آرایشگری دانست . این حرفه مانند مشاغل دیگر نیاز به آموزش دارد تا بتوانید در کار خود نامبر وان باشید.

این حرفه در لاین های مختلفی به شرح زیر فعالیت دارد

کراتینه ، پروتئین تراپی ،

رنگ مو

کوتاهی مو

 براشینگ

شینیون

میکاپ

فیشیال

اصلاح صورت

لاین ناخن (مانیکور و پدیکور )

کاشت مژه

اپیلاسیون

تتو (تاتو بدن ، فیبروز ابرو ، شیدینگ لب)

امروزه دامنه اطلاعاتی افراد به واسطه فضای اجتماعی خیلی گسترده تر از قبل شده است و همه بدنبال به روز ترین متد آرایشی و زیبایی که در فضای اجتماعی منتشر می شود هستند و اگر شما عزیزانی که مشغول به کار در سالن زیبایی هستید از مد روز جا بمانید ضرر های جبران ناپذیری به کسب و کارتان وارد می شود.

فقط با رعایت چند نکته زیر می توانید جذب صد در صدی مشتری را پیشرو داشته باشید:

1-استخدام افراد متخصص :

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید بکار گرفتن افراد ماهر در هر لاین مربوطه می باشد از آنجایی که هر مشتری هنگام ورود به سالن شما توقع ارائه خدمات حرفه ای را دارد شما نیز متقابلا مسئول استخدام افراد کاربلد و حرفه ای هستید تا بتوانید پاسخ گوی نیاز مشتریانتان باشید.

2-مشتری مداری :

حتما میدانید که داشتن روابط عمومی بالا و برخورد مناسب با مشتری چقدر می تواند بر در آمد شما تاثیر داشته باشد. تقریبا افراد متفاوتی با هر خلق و خویی به سالن شما پا می گذارند و هر کدام رفتار خاص خود را دارند  شما به عنوان یک پرسنل حرفه ای می بایست بلد باشید تا با هر شخصی با خونسردی و ملایمت رفتار کنید و به خواسته هایشان توجه کنید. اخلاق مداری شرط اول کسب روزی حلال است.

3- بدنبال به روز رسانی آموخته هایتان باشید :

همانطور که پیش تر نیز ذکر شد امروزه تمامی افراد فرق متد قدیمی و جدید را به خوبی متوجه می شوند و به دنیال آرایشگاهی هستند که بتواند پاسخگویی نیاز آنها باشد. متد های اروپایی این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است شما می توانید با چند ساعت کلاس دانش خود را بروز کنید .

4- نظافت سالن :

یک سالن زیبایی خوب علاوه بر ارائه خدمات مناسب باید از ظاهری تمیز و مناسب برخوردار باشد. گاهی برخی از پرسنل سالن زیبایی بدون توجه به نظافت سالن فقط به فکر جذب مشتری هستند غافل از اینکه رسیدگی به نظافت و تمیزی سالن و وسایل خیلی مهم و ضروری است.

5- قیمت منصفانه خدمات :

درست است که حرفه آرایشگری نرخ ثابتی برای ارائه خدمات ندارد اما شما باید قیمت منصفانه ای را به مشتری بدهید تا برای بار دیگر نیز به سراغ شما بیاید. ارائه خدمات با کیفیت با قیت مناسب رمز پیشرفت شما خواهد بود.

6- ارائه تخفیف های مناسبتی :

همچنین شما می توانید از تخفیفات مناسبتی برای جذب مشتری بیشتر استفاده کنید. به طور مثال شما می توانید از تخفیف های جزیی و درصدی برای روز تولد مشتریان استفاده کنید . روز تولد یکی از مهم ترین روزها برای افراد است و چه بهتر که برند خودتان را در یاد ها با انجام این کار ماندگار کنید.

7- نوبت دهی سریع و بدون معطلی :

خیلی از سالن های زیبایی برای ارائه خدمات نوبت های طولانی ( چند هفته ای ) می دهند که این کار یک پوئن منفی به حساب می آید ، سعی کنید نوبت ها را بروز کنید و یا نیروی بیشتری استخدام کنید تا پاسخگوی مشتریان باشید.

8- در صورت امکان ، پذیرایی از مشتریان:

پذیرایی از مشریان حتی با یک لیوان چای ساده می تواند تاثیر خوبی در ذهن آنها بگذارد و حتی اعتمادشان را جلب کند. اگر بودجه کافی برای پذیرایی از مشتریان را دارید لطفا دریغ نکنید و این مهم را جدی بگیرید.

9- تبلیغات در فضای مجازی و واقعی :

تبلیغات در فضای مجازی را جدی بگیرید و از تاثیر فوق العاده آن غافل نشوید. شما می توانید با راه اندازی یک پیج اینستاگرام و یا یک کانال تلگرام و ... در دنیای مجازی فعالیت داشته باشید و از نتایج خدماتتان (با رضایت مشتری ) فیلم و عکس تهیه کنید و به اشتراک بگذارید . با این کار می توانید مخاطبان بیشتری را تحت تاثیر قرار دهید.

10- تعامل با عکاسان :

شما می توانید با یک آتلیه عکاسی قرار داد داشته باشید به این صورت که شما از فیلم های گرفته شده به عنوان سابقه خود در فضای مجازی  استفاده کنید تا درصد جذب مشریانتان بیشتر شود و تیم عکاسی نیز از مدل های شما به عنوان نمونه تبلیغات کارعکاسی استفاده کند.

11- دیزاین و طراحی دکور مناسب :

هنگام ورود به سالن زیبایی اولین چیزی که نظر مخاطب را جلب می کند دکوراسیون داخلی و نوع تجهیزات آرایشگاهی بکار رفته در سالن می باشد ، استفاده از رنگ های مخالف یا رنگ های یکدست نود در سالن زیبایی بسیار ترند شده است و به راحتی می توانید رنگ های نود را با دیگر رنگ ها ست کنید.

12- استفاده از تجهیزات آرایشگاهی با کیفیت و جدید :

لازمه ارائه خدمات حرفه ای داشتن وسایل و تجهیزات حرفه ای می باشد. داشتن بروز ترین و با کیفیت ترین ابزار و تجهیزات آرایشگاهی در روند جذب مشتری شما تاثیر بسیاری دارد. سعی کنید با خرید تجهیزات آرایشگاهی مناسب و استاندارد اعتماد مشتریانتان را جلب کنید.  

 از مهم ترین و کاربردی ترین تجهیزات آرایشگاهی می توان به : صندلی آرایشگاهی ، صندلی کوپ ، صندلی استاد کار،  سرشور آرایشگاهی ، آینه و کنسول آرایشگاهی ، صندلی انتظار ، تخت اپیلاسیون و تخت ماساژ ، میز ناخن ، صندلی پدیکور ، استند لاک ، میز کانتر ، پارتیشن ، دستگاه بخور ، پایه سشوار ، رینگ لایت و لوپ و ترولی آرایشگاهی اشاره کرد.

فروشگاه مبلمان دوستان تمامی این محصولات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کند و امکان مشاهده و خرید به صورت حضوری و آنلاین را برای شما عزیزان فراهم کرده است تا بتوانید به راحتی قیمت تجهیزات آرایشگاهی را استعلام کنید و پس از مقایسه به خرید بپردازید.

وب سایت رسمی فروشگاه مبلمان دوستان :

www.mobleman-doostan.com

اینستاگرام فروشگاه مبلمان دوستان :

Tajhizat_doostan

برچسب‌ها:

نظر شما