شناسهٔ خبر: 65703 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

«فیلسوفی که به زندگی دینی می‌نگرد» به بازار کتاب آمد

زینا هیتز، نویسنده کتاب تحسین‌شده «گمشده در تفکر» کتاب دیگری با عنوان «فیلسوفی که به زندگی دینی می‌نگرد» نوشته که محور آن، پرسشگری درباره چرایی و چگونگی جذب انسان‌ها به دین، دین‌داری و وفاداری آدم‌ها به مذهب است. این کتاب در سال جدید میلادی منتشر خواهد شد.

فرهنگ امروز: به نقل از انتشارات دانشگاه کمبریج، شادی چیست؟ آیا زندگی معنایی دارد؟ اگر چنین است، آیا این معنا در یک زندگی معمولی دست‌یافتنی است؟ فیلسوف، زینا هیتز، زمانی که چندین سال در یک جامعه مذهبی مسیحی زندگی می‌کرد، با این پرسش‌ها روبه‌رو شد.

زندگی مذهبی- زندگی جمعی که از سوی راهبان و راهبه‌ها انتخاب می‌شود- از قدیم، بخشی از مسیحیت جهانی بوده است، اما بسیاری از ما در تلاشیم تا بفهمیم چه چیزی می‌تواند فرد را به سوی چشم‌پوشی از ثروت، خانواده و جاه‌طلبی سوق دهد تا زندگی‌اش را صرف دعا و نیایش کند.

کتاب «فیلسوفی که به زندگی دینی می‌نگرد» با استفاده از فلسفه، داستان و نمونه‌هایی از زندگی مذهبی، در جست‌وجوی پاسخ برای پرسش‌هایی درباره ایمان، فداکاری، زهد و سعادت برمی‌آید. این کتاب با تکیه بر تجربه شخصی و همچنین ادبیات، تاریخ، زندگی‌نامه و الهیات، عنصری مهم در فرهنگ معاصر را رمزگشایی می‌کند و تصویری از شکوفایی و خوشبختی انسان ارائه می‌دهد که زندگی امروزی را به چالش می‌کشد و غنی می‌کند.

«یادآوری»، «آمرزدیگان فقرا هستند»، «صمیمیت با خدا»، «خانواده بشر» و «محدودیت و آزادی» سرفصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.

زینا هیتز استاد فلسفه در کالج سنت جان و نویسنده کتاب تحسین شده «گمشده در تفکر: لذت پنهان یک زندگی عقلانی» است که به فارسی نیز ترجمه و منتشر شده است.
انتشارات دانشگاه کمبریج، کتاب «فیلسوفی که به زندگی دینی می‌نگرد» نوشته زینا هیتز را سال 2023 در 150 صفحه منتشر خواهد کرد.

نظر شما