شناسهٔ خبر: 65513 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همایش «ابن‌عربی، میراث او و اهمیت آن در جهان معاصر» برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی محیی‌الدین ابن عربی؛ میراث او و اهمیت آن در جهان معاصر یکم و دوم اسفند ۱۴۰۱ توسط گروه ادیان و عرفان مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و با همکاری و حمایت تعدادی از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی داخلی و خارجی به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

فرهنگ امروز: همایش بین‌المللی محیی‌الدین ابن عربی؛ میراث او و اهمیت آن در جهان معاصر یکم و دوم اسفند ۱۴۰۱ توسط گروه ادیان و عرفان مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و با همکاری و حمایت تعدادی از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی داخلی و خارجی به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

کمیته علمی همایش از فرهیختگان، پژوهشگران و علاقه‌مندان دعوت می‌کند تا آثار پژوهشی خود را در قالب مقاله به دبیرخانه همایش ارسال کنند. همچنین مهلت ارسال چکیده مقالات تا یکم آذر ۱۴۰۱ است.

شهرام پازوکی، اسماعیل رادپور دبیران علمی، نیکولاس بویلستون، مهران رهبری دبیران تخصصی و سیدعلی حسینی، سعید ماخانی و حسین رستمی جلیلیان دبیران اجرایی همایش ابن‌عربی، میراث او و اهمیت آن در جهان معاصر هستند.

میراث ابن عربی (در ایران، در آسیای میانه و آناطولی، در خاورمیانه، در شمال و غرب آفریقا، در هندوستان و شرق آسیا، در مغرب زمین)، ابن عربی و فهم اسلام، ابن عربی و عرفان حکمت شیعی، ابن عربی و گفت و گوی ادیان و مذاهب، تاثیر ابن عربی در فلسفه و کلام اسلامی، تاثیر ابن عربی در فرهنگ و تمدن اسلامی، تعالیم ابن عربی و چالش‌های عالم معاصر از محورهای این همایش است.

پژوهشگران باید ابتدا عنوان و چکیده تفصیلی مقاله خود را پس از عضویت در سایت همایش به نشانی http://ibnarabi.irip.ac.ir/، از طریق سامانه ارسال کنند و پس از تأیید چکیده تفصیلی توسط کمیته علمی، بر اساس نظر کمیته علمی از نویسندگان برای ارائه سخنرانی در همایش دعوت خواهد شد. 

نویسندگان می‌توانند چکیده مقاله خود را در قالب چکیده تفصیلی (بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ کلمه) ارسال کنند.

امتیازهای مقالات:

-  چکیده مقالات پذیرفته‌ شده در کتاب چکیده مقالات همایش منتشر خواهند شد.

-  به سخنرانان و ارائه‌کنندگان چکیده مقاله در همایش گواهی پذیرش  و ارائه سخنرانی در همایش داده خواهد شد.

-  مقالات از امتیاز ثبت در پایگاه استنادی جهان اسلام برخوردار خواهند شد.

رایانامه‌های ibnarabi@irip.ac.ir و Ibnarabi.irip@gmail.com و شماره تلفن ۰۲۱۶۷۲۳۸۲۱۰ برای راهنمایی و ارایه پیشنهادها و نظرات پژوهشگران اعلام شده است.

نظر شما