شناسهٔ خبر: 65384 - سرویس خبر
نسخه قابل چاپ

جایزه بین‌المللی دکتر عنایت به خاورمیانه پژوهان برتر اعطا می‌شود

نخستین جایزه بین المللی حمید عنایت که به صورت دوسالانه برگزار خواهد شد، به خاورمیانه پژوهان برتر اعطا می‌شود.

فرهنگ امروز: مرکز پژوهش‌های علمی و مطالعات استراتژیک خاورمیانه با همکاری چندین دانشگاه معتبر، انجمن علمی و مؤسسات ممتاز و مستقل، نخستین دوره «جایزه بین المللی دکتر حمید عنایت» را برگزار می‌کند.

از استادان و پژوهشگران ایرانی حوزه مطالعات سیاسی، بین المللی و استراتژیک خاورمیانه در داخل و خارج از کشور دعوت می‌شود تا آثار خود را به دبیر خانه جایزه بین المللی دکتر حمید عنایت ارسال کنند.

توجه و تمرکز این رویداد به آثاری است که به زبان فارسی – انگلیسی و در زمینه مطالعات استراتژیک منطقه خاورمیانه تألیف شده باشند. همچنین این جایزه پذیرای آثاری است که در قالب کتاب تألیفی یا رساله دکتری (دفاع شده) باشند.

آثار ارسالی بایستی مربوط به سه سال اخیر (ابتدای ۱۳۹۸ تا انتهای ۱۴۰۰) باشند و از هر پدیدآورنده، فقط یک اثر برای بررسی پذیرفته می‌شود. جایزه بین المللی دکتر حمید عنایت، از سوی شورای مشاوران عالی علمی هفت نفره، یک دبیر علمی و یک نفر به عنوان مدیر دبیرخانه سیاستگذاری و راهبری می‌شود. همچنین برنامه اعطای جایزه بین المللی دکتر حمید عنایت، دوسالانه است.

علاقه مندان می‌توانند نسخه کاغذی اثر خود را به نشانی دبیرخانه (تهران. بلوار کشاورز، خیابان شهید نادری، شماره ۸) ارسال یا آن را در قالب pdf به نشانی cmesst,2022@gmail.com ایمیل کنند.

پس از بررسی و ارزیابی علمی آثار دریافتی در روز ۲۸ آذرماه ۱۴۰۱، یک اثر به عنوان «برگزیده» و یک اثر به عنوان «شایسته تقدیر» معرفی، به آثار «برگزیده» و «شایسته تقدیر» این دوره تندیس دکتر حمید عنایت و جایزه ویژه نقدی اهدا خواهد شد.

علاقمندان تا ۲۰ مهرماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند. همچنین داوری آثار از ۲۱ مهر تا ۲۱ آذرماه خواهد بود و در نهایت ۲۸ آذر ۱۴۰۱ (روز علوم سیاسی) از برگزدیدگان تقدیر خواهد شد.

نظر شما