شناسهٔ خبر: 65082 - سرویس خبر
نسخه قابل چاپ

برگزاری «جشنواره بین‌المللی زبان فارسی دهخدا»

«جشنواره بین‌المللی آموزش زبان فارسی دهخدا» در خردادماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

فرهنگ امروز :به نقل از مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران، ضیاگ قاسمی، دبیر اجرایی این جشنواره گفت: مؤسسه دهخدا به عنوان نخستین مرکز دانشگاهی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان تصمیم گرفت با اهدافی چون حفظ و تقویت زبان فارسی به عنوان یک میراث فرهنگی ماندگار، گسترش زبان فارسی و کمک به آموزش بیشتر آن در بین غیرفارسی‌زبانان و حفظ تعامل مستمر با فارسی‌آموزان، این جشنواره را برنامه‌ریزی و برگزار کند. این جشنواره قرار است با محوریت آموزش زبان فارسی و به صورت مستمر و سالیانه و در قالب یک رویداد مسابقه‌ای، با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز بین‌المللی، برگزار شود.

او اضافه کرد: شورای علمی این جشنواره با رویکرد بین‌المللی و استفاده از توان علمی استادان و صاحب نظران این حوزه و با حضور محمود بی‌جن‌خان، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران (رئیس جشنواره)، هادی ویسی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران (دبیر علمی جشنواره)، میرمنصور ثروت، استاد بازنشسته دانشگاه شهید بهشتی و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ورشو لهستان،  مهبد غفاری، عضو هیئت علمی گروه مطالعات خاورمیانه دانشگاه کمبریج انگلستان، دارا تفضلی، پژوهشگر آموزش زبان دانشگاه نیوکاسل استرالیا، بهمن ذکی‌پور، استاد گروه فلسفه دانشگاه میجی ژاپن، ژالیکا جلیلی، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه برن سوئیس، مهدی تجلی، از گروه آموزشی هنر و ایران‌شناسی، اعظم السادات نوابی، زهرا ملکشاهی، رؤیا معصومی و فرناز فتوحی، از گروه آموزشی زبان فارسی مؤسسه دهخدای دانشگاه تهران شکل گرفت. این شورا طراحی بخش‌های مسابقه را با تمرکز بر روی تقویت مهارت‌های زبانی برای سال جاری برنامه‌ریزی کرد.

دبیر علمی این جشنواره از همه فارسی‌آموزان برای شرکت در این جشنواره دعوت کرد و از علاقه‌مندان به زبان فارسی خواست در انتشار و اطلاع‌رسانی این جشنواره سهیم باشند.

این جشنواره در سه بخش: زبانی (خواندن)، زبانی (سخن گفتن) و فرهنگ و هنر برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این جشنواره می‌توانند به وب‌گاه مؤسسه دهخدا به نشانی www.dehkhoda.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما