شناسهٔ خبر: 65734 - سرویس سایر حوزه‌ها

بهترین هاردهای SSD اکسترنال، اقتصادی و کاربردی

بهترین هاردهای SSD اکسترنال، اقتصادی و کاربردی

بهترین هاردهای SSD اکسترنال، اقتصادی و کاربردی

تفاوتی نمی‌کند که به فکر اضافه‌کردن ظرفیتی مناسب برای ذخیره‌سازی بیشتر فایل‌های مختلف در لپ‌تاپ خود باشید یا اینکه برای پشتیبان‌گیری از فایل‌های حساس به فضایی اضافه نیاز داشته باشید. همچنین اگر بخواهید فایل‌های صوتی، تصویری و سایر موارد را در هرکجا که می‌خواهید خودتان ببرید؛ درهرصورت داشتن یک هارد اکسترنال قابل‌حمل بهترین روش است. چیزی که هاردهای اکسترنال قابل‌حمل را بیشتر جذاب می‌کند، توانایی آنها برای دسترسی بهتر و سریع‌تر به فایل‌های مختلف در عین اطمینان از ایمنی نگه‌داشتن آنها است. این هاردها به شکل بسیار خوب، قوی و کارآمدی ساخته می‌شوند و طراحی آن‌ها طوری است که سریع، ایمن و مقاوم در برابر شکستن هستند. همچنین به دلیل قابلیت حمل، مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه، سقوط و حوادث احتمالی دیگر مانند آسیب‌های محیطی دارند؛ بنابراین این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که به‌راحتی هر نوع فایلی را بین رایانه‌های شخصی به اشتراک بگذارند. در ادامه چند هارد اکسترنال SSD با کیفیت مطلوب را از نظر ظرفیت، سرعت و امنیت باهم مقایسه می‌کنیم تا بر اساس بودجه و نیاز خود گزینه بهتر را برای خرید انتخاب نمایید.

Samsung T7 SSD

اگر به دنبال یک هارد اکسترنال قابل‌حمل با مزایای متعدد هستید، نگاهی به هارد سامسونگ T7 SSD بیاندازید. این حافظه خارجی در کنار سرعت بسیار خوب بین۱۰۵۰ تا ۱۰۰۰ مگابایت بر ثانیه، ویژگی‌های ممتاز دیگری مانند امنیت داخلی بسیار بالا دارد که از رمزگذاریAES 256 بیتی استفاده می‌کند. بنابراین به کاربر امکان می‌دهد که با استفاده از حسگر اثر انگشت وارد سیستم شود و مدیریت آن را تنظیم نماید. البته این محصول از برند سامسونگ چندان ارزان نیست اما یکی از بهترین هاردهای اکسترنال قابل‌حمل است که ارزش خرید دارد.

 Samsung T5 SSD

برند سامسونگ انواع هارد اکسترنال قابل‌حمل با ویژگی‌های ممتاز ساخته که یکی از آنها Samsung T5 SSD است. البته طراحی و عملکرد این محصول شباهت زیادی به نسل قبلی خود یعنی T3 SSD دارد، اما به دلیل اتصال فوق‌العاده سریع، به‌روز شده و افت عملکرد از آن در آن از بین رفته است. درایو حالت جامد این دستگاه دارای USB 3.1 Type-C Gen 2 با سرعت ۱۰ گیگابایت بر ثانیه است که باعث می‌شود سرعت انتقال نسبت به نسل‌های قبلی حداکثر تا ۲ برابر افزایش پیدا کند. اگر کامپیوتر یا لپ‌تاپ شما درگاهUSB Type-C ندارد، این دستگاه با پورت‌های USB 3.0 و USB 2.0 سازگار است، تا مشکلی در اتصال آن نداشته باشید. این محصول هم در دسته گران‌ترین‌ها است؛ اما به دلیل مزایای متعدد خود، ارزش خرید دارد.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال

برند وسترن دیجیتال درزمینه ساخت انواع حافظه‌ها عملکرد خوبی از خود نشان داده و تابه‌حال توانسته محبوبیت زیادی بین کاربران به دست بیاورد. ظرفیت حافظه اکسترنال در این محصول از 128 گیگابایت تا 2 ترابایت است که به‌مرور بیشتر می‌شود. علاوه بر آن سرعت خواندن و نوشتن در این حافظه بسیار خوب و عالی است و مقاومت بالایی دارد، به همین دلیل گزینه خوبی برای کاربران محسوب می‌شود.

بهترین هاردهای SSD اکسترنال، اقتصادی و کاربردی

SanDisk Pro-G40 SSD

این هارد قابل‌حمل ویژگی‌های متفاوتی دارد که محبوبیت آن را افزایش می‌دهد. در این محصول هر دو حالت Thunderbolt 3 و USB رعایت شده تا مجموعه گسترده‌ای از دستگاه‌های الکترونیکی امکان اتصال به آن را داشته باشند. البته اگر برای اتصال یکی از لوازم دیجیتال مانند برخی از گوشی‌های هوشمند نیاز به کابل Type-C داشته باشید، شرایط اتصال با استفاده از کابل Type-A فراهم شده است. البته هنگامی که یک وسیله اکلتورنیک فاقد لوزم جانبی مناسب مانند دانگل‌های موردنیاز است، با خرید تجهیزات موبایل قسطی به‌راحتی می‌توان گزینه مناسب را تهیه نمود.

درعین‌حال از ویژگی‌های طراحی در بدنه این محصول می‌توان به بدنه فلزی و متریال لاستیکی به‌کاررفته در آن اشاره کرد که باعث می‌شود درایو را خنک نگه دارد و مقاومت بیشتری در برابر خطرات و آسیب‌های محیطی داشته باشد. سرعت خواندن و نوشتن در این حالت به ترتیب 1900 و 2700 مگابایت در ثانیه است. علاوه بر آن استاندارد IP68 در آن رعایت شده که به معنای مقاومت خوب آن در برابر رطوبت و گردوغبار است. همچنین در صورت سقوط از ارتفاع ۳ متری هنوز هم مقاومت بالایی دارد و از تمام داده‌ها و فایل‌های ذخیره شده محافظت می‌کند.

هارد اکسترنال پرتابل Silicon Power Armor A65

این هارد اکسترنال توسط شرکت سیلیکون پاور طراحی و به بازار عرضه شده است. از ویژگی‌های آن می‌توان به مقاومت بسیار خوب در برابر رطوبت، ضربه، شوک و گردوغبار اشاره کرد. همچنین طراحی زیبا و رنگ‌های زرد خردلی به همراه مشکی در کنار هم باعث جذابیت بیشتر محصول شده است. متریال به‌کاررفته در بدنه این هارد از پلاستیک است  و شیارهایی روی آن طراحی شده که باعث می‌شود در سطوح شیب‌دار ثابت بماند و لیز نخورد. در این هارد از رابط USB3.0 استفاده شده و سرعت خواندن آن 100 مگابایت در ثانیه است. همچنین کاربران می‌توانند از سرعت نوشتن 120 مگابایت در ثانیه اطمینان داشته باشند.

نکته قابل‌توجه دیگر ظرفیت هارد است که در دو نوع یک ترابایت و دو ترابایت عرضه شده است. همچنین وزنی معادل با 242 گرم دارد که از این نظر سبک و مناسب برای حمل در همه جا محسوب می‌شود. در نهایت اینکه  به دلیل امنیت بالا، دسترسی به اطلاعات از طریق رمز عبور امکان‌پذیر است.

WD My Passport

اگر به دنبال هارد اکسترنالی هستید که امنیت بالا و حافظه ۵ ترابایتی را به شما عرضه کند، خرید هارد اکسترنال WD My Passport را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این محصول امنیت بالایی دارد و از حجم زیاد اطلاعات به‌خوبی محافظت می‌کند. البته طراحان و تولیدکنندگان این هارد اکسترنال هنوز هم در طراحی آن از رابط قدیمی Micro USB استفاده کردند که چندان مطلوب نیست. اما با استفاده از سایر رابط‌های موجود در بازار به‌راحتی می‌توانید این هارد اکسترنال را به انواع دستگاه‌های دیجیتال و الکترونیکی مانند گوشی‌های هوشمند متصل کنید.

SSD V2 Extreme Portable SanDisk

از جمله ویژگی‌های این هارد اکسترنال می‌توان به وزن سبک آن اشاره کرد که به‌راحتی می‌توانید آن را در کول‌پشتی بگذارید یا به کمربند خود ببندید. علاوه بر آن به دلیل برخورداری از استاندارد IP55 دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر گردوغبار و آب است. البته انتظار نداشته باشید که این هارد در طوفان شن یا در آب استخر همچنان مقاوم و سالم باقی بماند، اما به‌صورت کلی مقاومت خوبی در برابر گردوغبار و رطوبت محیطی دارد. نکته قابل‌توجه دیگر مقاومت آن در برابر سقوط از ارتفاع حدود دو متری است. همچنین باید رمزگذاری سخت‌افزاری 256 بیتی AES را به ویژگی‌های مطلوب این محصول اضافه کرد. علاوه بر آن شما می‌توانید با سرویس پرداخت "اعتباری الان بخر بعدا پرداخت کن” امروز خرید خود را انجام دهید و هزینه ی آن را ابتدای ماه بعد بپردازید.

البته در کنار تمام مزایایی که در این هارد وجود دارد، به‌جای کابل دوم از آداپتور USB Type-C-to-A استفاده می‌کند و به همین دلیل شاید گم‌شدن دانگل کمی نگران‌کننده باشد. در غیر این صورت عملکرد معقول و مناسب به همراه قیمت خوبی که دارد باعث می‌شود محصول خوبی برای خرید باشد.