شناسهٔ خبر: 65730 - سرویس سایر حوزه‌ها

سوالات متداول جراحی شکم شل و افتاده

سوالات متداول جراحی شکم شل و افتاده

جراحی شکم شل و افتاده چیست؟

بهترین روش برای از بین بردن شکم شل و افتاده جراحی ابدومینوپلاستی یا تامی تاک است. در جراحی شکم شل و افتاده جراح پوست شل و اضافی و همچنین چربی های مقاوم و سرسخت در ناحیه شکم را از بین می برد و ممکن است برای بهبود شکل ظاهری شکم محل قرارگیری ناف را تغییر دهد.

 جراحی شکم شل و افتاده تنها یک جراحی زیبایی نیست و می تواند برای اهداف درمانی نیز مورد استفاده قرار گیرد. در این روش عضلات شکم که بر اثر کاهش وزن شدید یا پس از زایمان گسسته و ضعیف شده اند، ترمیم و تقویت می شوند.

دوره نقاهت بعد از جراحی زیبایی شکم شل و افتاده چقدر طول می‌کشد؟

معمولا دوره نقاهت جراحی شکم شل و افتاده حدود۲ الی ۳ هفته طول می کشد. با این حال طول دوره نقاهت برای هر فرد متفاوت است. بسیاری از افراد پس از گذشت حدود ۲ هفته از جراحی شکم شل و افتاده یا ابدومینوپلاستی می توانند فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرند و به سر کار برگردند.

لازم به ذکر است که حداقل تا ۶ هفته پس از جراحی شکم شل و افتاده افراد باید از انجام فعالیت های سنگین مانند ورزش های پرتحرک و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنند. معمولا اکثر افراد پس از گذشت ۳ الی ۶ ماه بهبودی کامل خود را به دست می آورند.

پس از جراحی شکم شل و افتاده چگونه استحمام کنیم ؟

پس از گذشت ۴۸ الی ۷۲ ساعت از عمل جراحی شکم شل و افتاده یا آبدومینوپلاستی می توانید دوش بگیرید. توجه داشته باشید که دمای آب نه باید خیلی گرم و نه خیلی سرد باشد. همچنین تا ۶ هفته پس از جراحی شکم شل و افتاده استفاده از وان حمام، جکوزی و استخر ممنوع است.

بعد از جراحی شکم شل و افتاده چگونه بخوابیم ؟

بهترین حالت خوابیدن پس از جراحی شکم شل و افتاده، خوابیدن به پشت است به صورتی که بالاتنه شما کمی به سمت جلو خم باشد. توصیه می کنیم از چند بالش زیر سر و یکی برای زیر زانو استفاده کنید. حداقل تا ۶ هفته پس از جراحی از خوابیدن روی شکم خودداری کنید.

چه مدت پس از عمل جراحی شکم شل و افتاده می توان سر کار برگشت؟

بسیاری از افراد پس از گذشت ۱ الی ۲ هفته از عمل جراحی شکم شل و افتاده می توانند به سر کار خود بازگردند. اگر کار شما شامل فعالیت های سخت مانند ایستادن های طولانی مدت، بلند کردن اجسام سنگین و مواردی از این قبیل است به مدت زمان بیشتری برای ریکاوری نیاز خواهید داشت. به طور کلی توصیه می شود برای برگشتن به سر کار عجله نکنید و تا زمانی که بهبودی نسبی خود را به دست نیاورده اید در خانه استراحت کنید.

چه مدت پس از جراحی شکم شل و افتاده می توان رانندگی کرد؟

اکثر افراد پس از گذشت ۳ الی ۴ هفته از جراحی شکم شل و افتاده می توانند رانندگی کنند. رانندگی در روزها و هفته های اول پس از جراحی ایمن نیست زیرا شما در هفته های اول پس از جراحی در ناحیه شکم احساس ناراحتی می کنید و به همین دلیل محدودیت حرکتی دارید.

بسیاری از اعمال رانندگی مانند چرخاندن فرمان ماشین به قدرت زیادی نیاز دارند و پس از جراحی این حرکات ساده برای شما چالش برانگیز خواهند بود. توصیه می شود تا زمانی که بهبودی نسبی خود را به دست نیاورده اید، به هیچ عنوان رانندگی نکنید.

چه مدت طول می کشد تا نتایج حاصل از جراحی شکم شل و افتاده مشاهده شود؟

پس از جراحی داشتن تورم در ناحیه شکم در هفته های اول امری بسیار طبیعی است. این تورم به مرور زمان کاهش می یابد و اکثر افراد پس از گذشت ۲ الی ۳ ماه می توانند نتایج اولیه جراحی را مشاهده کنند. نتیجه نهایی جراحی شکم شل و افتاده پس از گذشت ۶ الی ۱۲ ماه قابل مشاهده است.

هر عمل زیبایی در کنار مزایایی که دارد معایبی هم دارد. شما  میتوانید اطلاعات بیشتری را در مورد عوارض جراحی زیبایی شکم در سایت دکتر ایزدپناه کسب کنید.

آیا نتایج جراحی شکم شل و افتاده دائمی است؟

نتیجه جراحی شکم شل و افتاده دائمی و برگشت ناپذیر است اما حفظ نتایج عمل تا حدود زیادی به سبک زندگی شما بستگی دارد. در طی جراحی شکم شل و افتاده، پوست و چربی اضافی برداشته می شود اما در صورت نداشتن یک سبک زندگی سالم سلول‌ های چربی همچنان می‌توانند رشد کنند.

بنابراین بسیار مهم است که برای حفظ نتایج عمل خود یک رژیم غذایی سالم و یک برنامه ورزشی منظم داشته باشید. سعی کنید عادات غذایی سالمی را ایجاد کنید که بتوانید در درازمدت به آنها پایبند باشید، مانند محدود کردن مصرف غذاهای فرآوری شده و گنجاندن انواع مواد غذایی سالم نظیر سبزیجات و میوه های تازه در وعده های غذایی روزانه.

پس از جراحی شکم شل و افتاده در صورت مشاهده چه علائمی باید به پزشک مراجعه کرد؟

پس از جراحی شکم شل و افتاده در صورت تجربه هر یک از موارد زیر، فورا با پزشک معالج خود تماس بگیرید:

  • تب بالا، تهوع و استفراغ شدید
  • سرگیجه مداوم یا رفتار نامفهوم، مانند توهم
  • هر دردی که با داروهای مسکن قابل کنترل نیست.
  • پوست قرمز روشن در محل جراحی که هنگام لمس داغ است.
  • خونریزی بیش از حد یا ترشح مایعات از محل برش ها
  • ناهمواری یا کبودی بسیار شدید در یک نقطه خاص از شکم
  • تنگی نفس شدید یا درد قفسه سینه
  • تورم شدید و احساس درد در ساق پا

پس از جراحی شکم شل و افتاده چه داروهایی باید مصرف کرد؟

برخی از داروهایی که پس از جراحی شکم شل و افتاده توسط پزشک معالج تجویز می شود عبارتند از:

  • داروهای تسکین دهنده درد
  • آنتی بیوتیک
  • داروی ضد التهابی
  • داروی ضد تهوع در صورت نیاز
  • داروی شل کننده عضلات

آیا جراحی شکم شل و افتاده خطرناک است؟

-   خیر، جراحی شکم شل و افتاده یکی از کم خطرترین و کم عارضه ترین جراحی های زیبایی است.

آیا بیمه هزینه جراحی شکم شل و افتاده را تحت پوشش قرار می دهد؟

-   خیر، بیمه هزینه جراحی های زیبایی را تحت پوشش قرار نمی دهد.

آیا نتیجه عمل جراحی شکم شل و افتاده برگشت پذیر است؟

-   خیر، نتایج جراحی شکم شل و افتاده دائمی و برگشت ناپذیر است. با این حال بارداری و افزایش وزن مجدد پس از جراحی شکم شل و افتاده بر روی نتایج عمل تاثیر منفی می گذارد. بنابراین بهتر است پس از جراحی برای حفظ تناسب اندام و نتیجه عمل از یک رژیم غذایی مناسب و یک برنامه ورزشی منظم پیروی کنید.

سخن پایانی

اگر جراحی شکم شل و افتاده توسط یک جراح کم تجربه انجام شود ممکن است با عوارض جبران ناپذیری همراه باشد و در نهایت بیمار از نتیجه عمل راضی نباشد. برای کسب بهترین نتیجه از جراحی شکم شل و افتاده باید به یک جراح پلاستیک ماهر و باتجربه مراجعه کنید.

اگر میخواهید زیبایی را به خود هدیه دهید این کار را به دکتر ایزدپناه بسپارید. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دکتر ایزدپناه به نشانی http://www.drkambiz-izadpanah.com  مراجعه کنید. همچنین برای دیدن نمونه کارهای بیشتر به پیج اینستاگرام دکترکامبیز ایزد پناه سری بزنید.