شناسهٔ خبر: 65583 - سرویس سایر حوزه‌ها

تقسیم خطوط ترافیک

تقسیم خطوط ترافیک

نیوجرسی بتنی معمولا برای تقسیم خطوط ترافیک و جلوگیری از عبور خودروها به لاین مخالف استفاده می‌شود. طراحی نیوجرسی بتنی به‌گونه‌ای است که اگر وسیله نقلیه با آن‌ برخورد کند، واژگون نمی‌شود و با کمترین آسیب مواجه خواهد شد. این قطعات بتنی جایگزین مناسبی برای گاردریل‌ها فلزی هستند، زیرا شب‌ و در شرایط نامساعد جوی، عملکرد بهتری دارند.

تقسیم خطوط ترافیک

در شرایطی که نور کم است، گاردریل‌ها به خوبی دیده نمی‌شوند، اما بلوک نیوجرسی بتنی نور خودرو را بازتاب داده و باعث کاهش تصادفات و جلوگیری از صدمات می‌شوند ویژگی های نیوجرسی بتنی  یا بلوک نیوجرسی  در ابعاد 4 و 6 متری دارای اتصال مفصلی (یراقدار) امکان نصب پایه روشنایی نیوجرسی ویژه آغاز و پایان طرح دارای گواهی فنی از وزارت راه و شهرسازی

مشخصات فنی نیوجرسی بتنی

 متریال استفاده شده در ساخت نیوجرسی بتنی  مواد تشکیل‌دهنده قالب نیوجرسی بتنی شامل موادی است که ترکیب آن‌ها با یکدیگر سبب می‌شود، یک سازه بتنی مستحکم و مقاوم شکل بگیرد. این مواد شامل میلگرد، سیمان، آب، افزودنی‌های مایع و پودری، سنگدانه و مواد دیگر است که در ادامه درباره هرکدام توضیحات مختصری ارائه می‌کنیم.

 میلگرد به دلیل بالا بردن استحکام این بلوک های بتنی، در ساخت آن از میلگردهای استاندارد مطابق با آیین‌نامه‌های رسمی استفاده می‌شود سیمان سیمانی که برای ساخت نیوجرسی استفاده می‌شود، از نوع سیمان تیپ ۲ و ۵ بسته به شرایط و سفارش مشتری است که مطابق با استاندارد آیین‌نامه‌های رسمی کشور است.

آب مورد استفاده در ساخت نیوجرسی، آب قابل شرب بوده و هیچگونه مواد اسیدی و قلیایی، مواد آلی و املاح در آن موجود نیست. سنگدانه سنگدانه‌هایی که برای ساخت نیوجرسی بتنی بکار می‌روند، شامل شن و ماسه شسته با دانه‌بندی استاندارد و مطابق با آیین‌نامه‌های رسمی کشور هستند مواد افزودنی جهت افزایش کارایی بتن مورد استفاده، رسیدن به مقاومت مورد نظر و داشتن سطح صاف و صیقلی محصول از مواد افزودنی استاندارد هماهنگ با آیین‌نامه‌های رسمی استفاده می‌شود. مفصل نیوجرسی مفصل دار، به گونه ای طراحی شده که حین نصب با استفاده از مفصل به یگدیگر متصل شوند، مفصل‌ها هنگام ساخت نیوجرسی در قالب آن قرار می‌گیرند تا پس از خشک شدن سازه، بتوان از آن‌ها برای اتصال نیوجرسی به یکدیگر استفاده کرد.

همانطور که گفتیم در ابتدا نیوجرسی بتنی به منظور جدا کردن خطوط ترافیکی مورد استفاده قرار گرفت. اما امروزه این سازه بتنی، برای مقاصد دیگری نیز بکار می‌رود. از دیگر کاربردهای نیوجرسی بتنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: استفاده در جاده‌های درون شهری، برون شهری، اتوبان‌ها و آزادراه‌ها تفکیک محوطه‌های کارگاه‌های تولیدی و صنعتی تفکیک محوطه‌ پارکینگ‌های روباز و مسقف تغییر مسیر سیل بستن معابر ساخت توقف‌گاه‌های کنار جاده قرار گرفتن در حاشیه جاده‌های کوهستانی برای جلوگیری از سقوط وسایل نقلیه به دره ساخته مسیر دوربرگردان برای ایجاد ایمنی بیشتر بارزترین مزیت  استفاده از نیوجرسی بتنی 

بلوک‌های نیوجرسی کاربردهای زیادی دارند و از جمله مهمترین آنها می‌توان به نقش بسیار مهمشان در حفظ ایمنی افراد به ویژه در تصادفات جاده‌ای اشاره نمود. یکی از مهمترین کاربردهای این حفاظ‌های بتنی هدایت کردن وسایل نقلیه در مسیر مورد نظر است تا بدین طریق بتوانند از خروج ماشین‌ها از جاده و عبورشان به سمت دیگر خیابان و وقوع تصادفات از روبه‌روی ماشین‌ها جلوگیری کرده و از میزان خسارات جانی و مالی تا حدود زیادی بکاهند. 

حتی در صورت برخورد خودرو با این بلوک‌ها، هم درصد واژگونی خودرو به دلیل ساختار خاص بلوک‌ها بسیار کم خواهد بود، هم اینکه این گارد طوری طراحی شده که به بدنه اتومبیل فرو نرفته و خودرو را در مسیر جاده حفظ می‌کند. در محل‌های اجرای پروژه‌های ساختمانی از این سازه‌ها به منظور حفاظت از جان کارگران در مقابل خودروها استفاده می‌شود. استفاده از آنها به عنوان ابزاری برای هدایت مسیر آب رودخانه‌ها، پیشگیری از گسترش آتش در جنگل و  یک مانع امنیتی ضد تروریستی در مواقع مورد نیاز.

اصول طراحی و ساخت قالب‌های نیوجرسی

قالب‌های نیوجرسی ساخت کاملا یکپارچه و بدون درزی دارند و بسته به نوع کاربری و نوع پروژه عمرانی و البته به دلیل شکل خاصی که دارند می‌توانند ابعاد مختلفی داشته باشد ولی به طور معمول این قالب‌ها به طول‌های 4 و 6 متری تهیه می‌شوند. قالب‌های نیوجرسی مفصل‌دار به صورت نر و ماده تهیه می‌شوند و نسبت به قالب‌های لولایی از استحکام و مقاومت بالاتری در مقابل برخورد خودرو برخوردار هستند، از سوی دیگر ارتفاعی که در طراحی این قالب‌ها در نظر گرفته می‌شود به گونه‌ای است که نور ماشین‌هایی که از سمت مقابل خیابان و از روبه‌رو می‌آیند چشم رانندگان را اذیت نکرده و منجر به بروز تصادف و سوانح نگردد.

یکی از خاص‌ترین ویژگی‌‎های نیوجرسی بتنی نحوه اتصال آنها بهم است، از انواع اتصالات سازه نیوجرسی می‌توان به نیوجرسی مفصلی اشاره کرد که نیاز به مفصل‌های نر و ماده در محل اتصال دارند تا بتوانند اتصالی محکم با یکدیگر تشکیل دهند. برخی از این سازه‌ها نیز بدون اتصال و برخی دیگر به صورت اتصالات کام و زبانه ساخته می‌شوند. پس داشتن انواع قطعات مسلح و اتصالات جانبی نوعی مزیت مهم برای این سازه‌ها به شمار می‌آید چرا که باعث سهولت در نصب در مدت کوتاه و به صورت یکنواخت می‌شود.
شرکت رایان پی بتن با سالها سابقه در زمینه طراحی و تولید قطعات پیش ساخته بتنی از جمله بلوک نیوجرسی، دیوار پیش ساخته بتنی، فندانسیون روشناسی و انواع قطعات خاص بتنی تمامی محصولات خود را طبق استانداردهای ملی و بین‌المللی و نیز با به کار بردن بهترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه تهیه کرده و در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می‌دهد. شما بزرگواران می‌توانید برای دریافت مشاوره در زمینه خرید انواع محصولات پیش ساخته بتنی با این شرکت تماس گرفته و از قیمت بلوک نیوجرسی، مینی نیوجرسی و انواع دیگر محصولات و مواد موجود در ساختار آنها اطلاعات لازم را کسب نمایید.

شرکت رایان بتن طراح و تولیدکننده انواع قطعات بتنی بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت، تولید و عرضه کند. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط  فروش با ما تماس بگیرید.

خرید نیوجرسی مفصل دار بتنی نیوجرسی بتنی مفصلی که اکثرا به عنوان جداکننده خطوط ترافیکی و برای ایمن‌سازی معابر استفاده می‌شود. نحوه طراحی این جداکننده طوری است که باعث حداقل آسیب در تصادفات شده، و به دلیل استحکام بالا جلوی ورود وسایل نقلیه به خطوط دیگر را می‌گیرد.

نیوجرسی بتنی مفصلی، که با نام‌های بلوک نیوجرسی، حفاظ بتنی نیوجرسی، جدول نیوجرسی یا جداکننده نیوجرسی هم شناخته می‌شود، یک مانع بتنی با کاربردهای گوناگون است. اما در حالت کلی، این بلوک‌ها بخش عمده‌ای از امنیت جاده‌ها و معابر را تامین می‌کنند. نیوجرسی مفصل دار بتنی نام خود را از شهر نیوجرسی کانادا می‌گیرد، جایی که برای اولین بار در سال ۱۹۶۸ به درخواست دپارتمان بزرگ راه‌ها برای چندبانده کردن جاده‌ها و بزرگراه‌ها به کار رفت. در ایران نیز نیوجرسی بتنی از سال ۱۳۷۵ توسط وزارت راه و ترابری با نظارت تکنسین‌ها استفاده می‌شود.

این حفاظ‌ها در واقع از نظر روش ساخت و نوع متریال به سه دسته تقسیم می‌شوند: حفاظ پلاستیکی، حفاظ بتنی نیوجرسی و حفاظ بتنی مسلح نیوجرسی. از لحاظ نوع اتصال هم می‌توان آنها را به سه دسته تقسیم کرد: حفاظ نیوجرسی بتنی مفصل دار، حفاظ نیوجرسی بدون اتصال و حفاظ نیوجرسی کام و زبانه.

همان‌طور که گفتیم، از این بلوک‌های مفصل دار بیش از هرچیز برای افزایش امنیت بزرگراه‌ها و جاده‌ها استفاده می‌شود. این قطعات از جدیدترین جداکننده‌ها محسوب شده، و طوری طراحی و ساخته می‌شوند که در صورت تصادم وسایل نقلیه از آسیب‌های جدی جلوگیری کنند.