شناسهٔ خبر: 65344 - سرویس سایر حوزه‌ها

بهترین محله های خرید خانه در ترکیه برای دانشجویان

بهترین محله های خرید خانه در ترکیه برای دانشجویان


امروز می خواهیم بهترین محله های خرید خانه در ترکیه برای دانشجویان، را بررسی کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید. از آنجایی که ترکیه دارای دانشگاه های بین المللی با ارائه مدرک معتبر در سراسر جهان میباشد، یک انتخاب عالی برای مهاجرت تحصیلی، برای دانشجویان به حساب میرود. تحصیل در این دانشگاه های معتبر دارای هزینه پایین تری به نسبت دانشگاه کشورهای دیگر میباشد. همچنین برای زندگی در ترکیه به پرداخت هزینه های کمتری احتیاج دارید. کشور ترکیه جذب بالای دانشجو دارد و دانشجویان زیادی هر ساله برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت میکنند. اولین دغدغه یک دانشجو برای مهاجرت، مسکنی است که قرار است در آن ساکن شود. یکی از فاکتورهای اصلی انتخاب خانه برای دانشجو، قیمت کمتر آن میباشد. اگر با مهاجرت تحصیلی قصد اخذ پاسپورت ترکیه و شهروندی ترکیه دارید، یکی از روش های اخذ پاسپورت، خرید ملک میباشد. شما میتوانید برای گذراندن سال های دانشجویی و گرفتن اقامت دائم ترکیه، یک ملک خریداری کنید.

فاکتورهای مهم خرید خانه

از مهمترین فاکتورهای خرید خانه، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

متراژ خانه

انتخاب خانه دانشجویی، نیاز به متراژ بالا و چند اتاق خواب ندارد و بهتر است برای کاهش هزینه های دانشجویی، خانه ای با متراژ کمتر انتخاب شود تا دارای هزینه پایین تری نیز باشد.

موقعیت مکانی

مهمترین فاکتور انتخاب خانه دانشجویی، نزدیک بودن آن به دانشگاه میباشد؛ چرا که رفت و آمد را آسان تر کرده و باعث هدر رفتن زمان کمتری میشود. موقعیت مکانی خانه دانشجویی، باید از امکانات رفاهی و حمل و نقل عمومی برخوردار باشد. برای رفت و آمد راحت تر و سریع تر و صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها، باید مترو و تراموا، در آنجا وجود داشته باشد. همچنین وجود امکانات رفاهی، مانند: سوپرمارکت، کتابخانه، رستوران و ...، در منطقه ای که خانه دانشجویی قرار دارد،
امری لازم و ضروری میباشد.

محیط خانه و محله

در انتخاب محیط خانه و محله، باید دقت کافی به عمل آورد؛ چرا که بعضی مناطق برای زندگی مناسب نمیباشند و امنیت فرد را به خطر می‌اندازد. از دیگر ویژگی‌ های محله و محیط خانه، به سکوت آن محله باید دقت کرد. یک دانشجو برای گذراندن و سپری کردن زمان استراحت و درس خواندن، به مکانی ساکت احتیاج دارد تا بتواند تمرکز کافی داشته باشد. بهتر است از خرید خانه در محله هایی که در حال پیشرفت و خانه سازی هستند، اجتناب کنید.

بهترین محله های خرید خانه در ترکیه برای دانشجویان

اکثر دانشگاه های ترکیه، در شهرهایی قرار دارند که موقعیت خوبی از نظر زیبایی، آب و هوایی، امکانات رفاهی، سیستم حمل و نقل و ..‌. دارند. این شهرها برای سکونت در دوره دانشجویی بسیار مناسب بوده و به دانشگاه نزدیک میباشند. حال میخواهیم این محله ها را بررسی کنیم:

آنکارا

شهر آنکارا که پایتخت کشور ترکیه میباشد، دارای جاذبه‌ های گردشگری، مانند مقبره آتاتورک بوده، که شهری شلوغ و با امکانات رفاهی بالا محسوب میشود. در این شهر گردشگری، دانشگاه های به نامی قرار دارد که باعث میشود یکی از محله های مناسب، برای خرید خانه دانشجویی به شمار برود. از جمله دانشگاه هایی که در این شهر قرار دارند، میتوان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

دانشگاه آنکارا: دانشگاه دولتی که تدریس در آن به زبان ترکی و انگلیسی انجام میشود. جزء ۱۰ دانشگاه برتر ترکیه میباشد.

دانشگاه بیلکنت: دانشگاه شهر یادگیری و علم، خصوصی بوده و تدریس به زبان انگلیسی و ترکی میباشد.

دانشگاه فنی خاورمیانه: دانشگاه دولتی که در آن، تدریس بیشتر به زبان انگلیسی صورت میگیرد. جذب دانشجوی محدودی دارد و بورسیه تحصیلی برای دانشجویان در نظر میگیرد.

دانشگاه حاجت تپه: دانشگاه دولتی مناسب برای دانشجویان خارجی


استانبول

پر جمعیت ترین شهر ترکیه میباشد که دارای انواع طبقات فرهنگی و اقتصادی بوده که علت آن، وجود شهروندان متفاوتی است که در آن زندگی میکنند. دانشگاه های ترکیه در استانبول به شرح زیر میباشند:

دانشگاه استانبول: دانشگاه دولتی مناسب برای تحصیلات تکمیلی.

دانشگاه کوچ: دانشگاه غیر دولتی، که تدریس در آن به دو زبان ترکی و انگلیسی صورت میگیرد و به دانشجویان بورسیه تحصیلی میدهد.

دانشگاه بغازچی: اولین دانشگاه افتتاح شده آمریکایی در ترکیه، که 'کالج رابرت' نام داشته است. تدریس به زبان انگلیسی انجام میشود.

آنتالیا

شهر توریستی که افراد زیادی برای تفریح آن را انتخاب میکنند. در کنار دریای مدیترانه قرار دارد. از جمله دانشگاه آنتالیا، میتوان به دانشگاه زیر اشاره کرد:

دانشگاه آک دنیز

دانشگاه خصوصی که در آن تدریس به زبان ترکی صورت میگیرد و یک مرکز تحقیقاتی پژوهشی به شمار می‌آید.

ازمیر

ویرانه‌ های رومی پامپی در ازمیر قرار دارد. شهری توریستی به حساب می‌آید. در کنار دریای اژه قرار دارد و چهار فصل میباشد. دارای سیستم حمل و نقل عمومی بوده و مردمانی خونگرم دارد.

دانشگاه اژه ترکیه: در ازمیر قرار دارد و از معروف ترین دانشگاه های ترکیه به شمار میرود.

سخن آخر

یکی از روش های اخذ پاسپورت، خرید ملک در ترکیه میباشد. اگر برای تحصیل به ترکیه مهاجرت کرده اید، میتوانید با خرید خانه در محله ای آرام و امن که به دانشگاه شما نزدیک باشد، پاسپورت ترکیه را بگیرید و شهروندی ترکیه را دریافت کنید ترکی بست هوم شما را در این زمینه همراهی کرده و شما را صاحب ملک میکند