شناسهٔ خبر: 65897 - سرویس خبر
نسخه قابل چاپ

شماره 11 گفتمان پیشرفت منتشر شد؛

رژیم جعلی در پایان راه

یازدهمین شماره مجله گفتمان پیشرفت با تصویری از یورگن هابرماس، فیلسوف آلمانی بر روی جلد در 228 صفحه منتشر شد.

فرهنگ امروز: 

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری فارس رخداد عظیم و بی‌سابقه طوفان الاقصی و نبرد مبارزان فلسطینی با رژیم غاصب صهیونیستی و  نسل‌کشی و کشتار بی‌رحمانه مردم غزه با چراغ سبز قدرت‌های بزرگ جهانی و سکوت مدعیان حقوق بشر، غزه و تحولات آن را به رأس اخبار جهان در دو ماه گذشته تبدیل کرده است. گفتمان پیشرفت هم جلد این شماره خود را به این مسئله اختصاص داده است.

تازه‌ترین شماره این مجله با تصویر یورگن هابرماس و در نقد بیانیه جنجال برانگیز او در حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه با عنوان «فیلسوف بازنده» منتشر شده است. جایی که تحریریه گفتمان پیشرفت تلاش کرده است که واکنش جامعه اندیشه‌ورزان و به ویژه اساتید علوم انسانی کشور را به این موضع جنایتکارانه فیلسوف آلمانی نشان دهد.

علاوه بر این گفت‌وگویی با فؤاد ایزدی درباره تحولات غزه و حمایت‌های دولت آمریکا از اسرائیل در کشتار مردم غزه و همچنین گزارشی درباب توضیح چرایی اهمیت اسرائیل برای غرب بخش های دیگر از تازه‌ترین شماره گفتمان پیشرفت است که به مهم‌ترین مسئله این روزهای خاورمیانه و جهان پرداخته است.

رژیم جعلی در پایان راه

در فصل «گفتمان» این شماره، دو گفتگوی ویژه حائز اهمیت و اشاره است. نخست گفت‌وگو با سردار حمیدرضا تقی‌زاده درباره تهدیدات پیش روی جمهوری اسلامی که طی آن روایتی آسیب شناسانه از آن چه که در سال گذشته دشمن سعی در اجرای آن در ایران  داشت و همین طور تاکتیک های دشمن برای اجرای براندازی در ایران اشاره شده است و گفتگوی دوم با موسی نجفی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی درباره تمدن اسلامی و شاخصه های تمدن رضوی است.

در فصل «نقد» این شماره نیز گفتگو با عباسعلی رهبر با عنوان حق نصیحت حاکم بر مردم جلب توجه می کند. ایضا مقاله ای با عنوان «مدرنیتۀ اسلامی، تجدد بومی و ژاپن اسلامی» با موضوع نقدی بر چند دیدگاه التقاطی در باب پیشرفت نیز خودنمایی می‌کند.

این شماره گفتمان پیشرفت دارای سه پرونده موضوعی جذاب است که هر یک از آنها متناسب با مخاطب خاصی که دارد می تواند مورد توجه قرار گیرد. نخست پرونده ای تاریخی با عنوان «آمریکا ستیزی در ترازوی تاریخ» که به ریشه یابی ۴ دهه ستیز تاریخی مردم ایران با دولت آمریکا می‌پردازد. دومین پرونده، پرونده ای است حول محور آموزش عالی با رویکرد انتقادی که مسئله «کمیت‌گرایی در آموزش عالی» را مورد بررسی قرار می‌دهد و سومین پرونده، پرونده‌ای اجتماعی و فرهنگی با عنوان «خانواده الگو» که به موضوع سیاست های جمعیتی، جوانی جمعیت و مقابله با پیری جمعیت می‌پردازد.

در «متن و حاشیه» نیز مطابق روال شماره های اخیر نگاهی شده است به تازه ترین عناوین مهم منتشر شده و یا در دست انتشار بازار نشر که می توان از مهمترین این عناوین به «نقد انقلابی گری مارکسیست های ایرانی»، «روشنگری و ایدئالیسم» و «جنبش های اجتماعی در جستجوی کالبدی نوین» اشاره کرد.

گفتمان پیشرفت با مدیرمسئولی عطاءالله رفیعی آتانی و هدایت شورای سردبیری متشکل از عطاءالله رفیعی آتانی، علی سهیلی و بهزاد جامه‌بزرگ منتشر می‌شود.

یازدهمین شماره این مجله با قیمت ۱۸۵ هزار تومان و در ۲۲۸ صفحه از کتابفروشی‌های منتخب تهران و قم و همین طور دفتر مجله قابل خریداری است.

نظر شما