شناسهٔ خبر: 5860 - سرویس آرشیو
نسخه قابل چاپ

آغاز داوری 4182 اثر در جشنواره رسانه‌های مجازی خلیج فارس از فردا

آغاز داوری 4182 اثر در جشنواره رسانه‌های مجازی خلیج فارس از فردا <div> <div> <div id="mainPlace_WI_31_lblSotitr"> دبیر جشنواره رسانه‌های مجازی خلیج فارس با اشاره به ارسال 4182 اثر به دبیرخانه این جشنواره از آغاز داوری نهایی این آثار از فردا 23 مرداد خبر داد.</div> </div> </div> <div>  </div> <div id="mainPlace_WI_31_lblBody">  </div>

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری جشنواره رسانه‌های مجازی خلیج فارس (خبرگزاری‌ها، نشریات الکترونیک و رسانه‌های برخط) از سری برنامه‌های سومین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس، صبح امروز سه‌شنبه 22 مرداد با حضور سید احسان قاضی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران و دبیر این جشنواره در سال جلسات این اداره کل برگزار شد.

قاضی زاده در ابتدا گفت: از سال گذشته و پس از اینکه اداره کل ارشاد استان تهران به عنوان یکی از اعضای اصلی شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی خلیج فاس انتخاب شد، ما برنامه‌ریزی‌هایمان را برای برگزاری جشنواره رسانه‌های مجازی خلیج فارس با قوت آغاز کردیم.

وی افزود: در ستاد اصلی جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس، برنامه‌های متعددی به مناسبت روز ملی خلیج فارس در 10 اردیبهشت امسال برگزار شد. این جشنواره شامل 20 عنوان موضوعی بود که ما برنامه‌ریزی برای دو عنوان آن را پذیرفتیم؛ یکی جشنواره خیابانی خلیج فارس و دوم جشنواره رسانه‌های مجازی خلیج فارس.

مدیر کل ارشاد استان تهران گفت: برنامه ما این بود که جشنواره رسانه‌های مجازی خلیج فارس را در تیرماه امسال و همزمان با سالروز سقوط هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس برگزار کنیم اما با توجه به اینکه اولا نیاز به ارسال آثار بیشتری بود و دوما اکثر صاحبان آثار درگیر انتخابات بودند، ما مهلت ارسال آثار جشنواره را تمدید کردیم.

به گفته دبیر جشنواره رسانه‌های مجازی خلیج فارس در آئین اختتامیه آن ساعت 17:30 دقیقه روز دوم شهریور همزمان با آغاز هفته دولت با حضور مسئولان وزارت ارشاد دولت یازدهم و همچنین دست‌اندرکاران برپایی جشنواره و افراد مشارکت کننده در آن در محل برج میلاد در تهران برگزار خواهد شد.

قاضی زاده با بیان اینکه هیئت داوران جشنواره رسانه‌های مجازی خلیج فارس شامل آقایان رضا عاملی، بیژن نوباوه وطن، حسین بشیر، امیدعلی مسئولی و فرج‌اللهی هستند، تعداد آثار ارسالی به این جشنواره را 4182 اثر عنوان کرد.

وی همچنین گفت: این آثار در حوزه‌های عکس، خبر، گزارش خبری، فیلم خبری و نماهنگ و همچنین خبر و گزارش به زبان‌های انگلیسی و عربی بوده است و به نفرات اول تا سوم هر رشته لوح تقدیر تحویل و جوایز نقدی قابل توجه اهدا خواهد شد.

قاضی زاده همچنین هدف از برگزاری این جشنواره را پاسداشت نام خلیج فارس عنوان کرد و درباره هدف از این اقدام یادآور شد: ما می‌خواهیم خلیج فارس را به عنوان نماد مقاومت مردم ایران در دنیا معرفی و از نام آن پاسداری کنیم.

به گفته مدیرکل ارشاد استان تهران از بین این آثار 302 اثر به زبان انگلیسی و 58 اثر به زبان عربی که البته همه آن‌ها آثار داخلی است اما قرار است با حمایت‌های این اداره کل در شبکه‌های ماهواره‌ای ایران در خارج از کشور نیز به نمایش درآیند.

قاضی‌زاده همچنین به رونمایی از کتابی از عکس‌های منتخب خلیج فارس که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران به دو زبان عربی و انگلیسی تهیه شده، در آئین اختتامیه این جشنواره اشاره و ابراز امیدواری کرد حرکتی که از سال گذشته آغاز شده ادامه یابد و حتی آن را به صورت بین‌المللی برگزار کرد.

دبیر جشنواره رسانه‌های مجازی خلیج فارس درباره کیفیت آثار ارسالی به این جشنواره گفت: در این باره باید داوران اظهار نظر کنند اما ما یک هیئت اولیه انتخاب داریم که آن‌ها آثار را به هیئت داوران می‌دهند و کار نهایی داوری از فردا چهارشنبه 23 مرداد آغاز خواهد شد تا دوم شهریور به طول می‌انجامد.

وی در پایان آمادگی اداره‌کل ارشاد استان تهران را برای همکاری با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت امور خارجه برای ارائه آثار برگزیده جشنواره رسانه‌های مجازی خلیج فارس در خارج از کشور اعلام کرد.