شناسهٔ خبر: 46163 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجموعه داستان«سنگ یحیا» منتشر شد/داستان‌هایی درباره دفاع مقدس

خسرو عباسی سه سال پس از برگزیده شدن در جشنواره ادبی داستان کوتاه دفاع مقدس، نخستین اثر داستانی خود را با عنوان «سنگ یحیا» منتشر کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  نشر نیماژ نخستین مجموعه داستان خسرو عباسی را با عنوان «سنگ یحیا» روانه بازار کرد.

این مجموعه به گفته نویسنده مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه اوست که با تم و موضوع دفاع مقدس نوشته شده است.

عباسی درباره این کتاب اظهار داشت: ده داستان کوتاهی که در این کتاب گردآوری شده است حاصل فعالیت ادبی من در هشت سال اخیر است که پس زمینه خیلی از آنها فضای بومی ایران است. در واقع تلاش من این بوده که با نگاهی بومی و ایرانی به دفاع مقدس نگاهی بیاندازم.

این نویسنده افزود: جنگ همواره بخش مهمی از فعالیت‌های ادبی من در زمینه داستان را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر بخشی عمده از زندگی من در دهه شصت در مناطق جنگی و دیدن آنها سپری شده است. این تجربه لمس نزدیک جنگ در شکل دادن به داستان‌های من نقش بسیاری ایفا کرده است.

عباسی افزود: داستان‌های من در این کتاب همگی دارای تاریخ تالیف است و به نوعی سیر فعالیت ادبی من را در این سال‌ها نشان می‌دهد. حس خودم این است که به مرور پختگی و نگاه خاص‌تری را می‌شود در این داستان‌ها پیدا کرد.

وی ادامه داد: جنگ برای من به عنوان یک پدیده اجتماعی حائز اهمیت است. البته جنگ برایم مفهومی زشت است، در ذهنیت من دفاع است که مفهومی مقدس و زیباست. سعی من این بود که در داستان‌هایم بخشی از این نازیبایی‌ها را نشان داده و در کنارش به نوعی از خوبی‌ها و زیبایی‌های دفاع نیز یاد کنم.

یادآوری می‌شود خسرو عباسی پیش از این به خاطر نگارش داستان کوتاه سنگ یحیا برگزیده ششمین جشنواره ادبی داستان کوتاه دفاع مقدس موسوم به یوسف شده است. وی پیش از این نیز دو کتاب با ناوین «آخرین معبر» و «سمفونی برگ و مرگ و سکوت» را منتشر کرده است.

مجموعه داستان سنگ یحیا روز شنبه ۲۰ شهریور در حاشیه نمایشگاه کتاب استانی البرز رونمایی خواهد شد.

نظر شما