شناسهٔ خبر: 42050 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

موزه دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد

همزمان با آغاز دهه فجر با حضور شورای دانشگاه صنعتی اصفهان، موزه این دانشگاه افتتاح شد

 

موزه دانشگاهی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سید محمود مدرس هاشمی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در مراسم افتتاح این موزه از تلاش های فردی صورت گرفته به منظور ایجاد این مجموعه قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با همکاری هیأت رئیسه و شورای دانشگاه، در آینده نزدیک این مجموعه گسترش یابد.

وی ادامه داد: این مجموعه شامل اسناد تاریخی، تصاویر قدیمی، تکنولوژی آموزشی دهه‌های پیشین دانشگاه صنعتی اصفهان، وسایل آزمایشگاهی، کارگاهی و اداری است که طی چند دهه گذشته در این دانشگاه مورد استفاده قرار گرفته است.

در ادامه محسن قاسمی گفت: این مجموعه طی قریب به یکسال و نیم گذشته از بخش های مختلف دانشگاه صنعتی اصفهان جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: پس از ارائه پیشنهاد تأسیس موزه و موافقت مدیریت دانشگاه، اقلام تاریخی موجود جمع آوری، ساماندهی و به مکان اختصاص یافته بدین منظور منتقل شد.

کارشناس ارشد گروه مهندسی بیوسیستم دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان امیدواری کرد: با همکاری واحدهای مختلف دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور ارائه اقلام تاریخی در دسترس و نیز اختصاص فضای فیزیکی وسیع تر جهت این مجموعه، این موزه در آینده نزدیک توسعه یابد.

براساس این گزارش، پس از موزه تخصصی سنگ و کانی مرحوم استاد دکتر سیدحسن بصیر که بیش از ۴۵۰ نمونه از کانی ها و سنگ های كم نظیر و نادر جمع‌آوری شده از ۴۴ کشور دنیا را در دانشکده مهندسی معدن دانشگاه صنعتی اصفهان به نمایش گذارده است، این موزه بعنوان دومین موزه و موزه اصلی این دانشگاه، ارائه کننده کلیه اقلام تاریخی دانشگاه صنعتی اصفهان در دهه های گذشته است.

نظر شما