شناسهٔ خبر: 41386 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سفیر ایران درسئول: شرایط تحصیل دانشجویان بیشتر در کره جنوبی فراهم می شود

سفیر ایران در کره جنوبی از برنامه ها و تلاش های صورت گرفته برای حضور بیشتر دانشجویان ایرانی در این کشور جهت انجام تحصیلات عالی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ «حسن طاهریان» که روز دوشنبه در اولین همایش دانشجویان و فرهیختگان ایرانی در شهر سئول سخن می گفت، اعلام کرد: در حال حاضر کره جنوبی ظرفیت های مناسبی در بخش علمی و دانشگاهی دارد و باید از این ظرفیت ها در روابط فیمابین به بهترین شکل استفاده شود.
وی ادامه داد: کره جنوبی به دلیل وضعیت مناسب فرهنگی و علمی، مکان مناسبی برای ادامه تحصیل دانشجویان مستعد ایرانی است و سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول تلاش دارد مقدمات حضور بیشتر دانشجویان ایرانی در این کشور را مهیا نماید. 
او همچنین دراین نشست ضرورت برقراری ارتباط مستمر و منظم تر بین نمایندگی و دانشجویان را خواستار شد و بر تداوم چنین جلساتی تاکید کرد.
طاهریان همچنین اعلام کرد که این نشست ها می تواند در بررسی مسائل و مشکلات دانشجویان در کره جنوبی و انتقال آن به مقامات مسئول بویژه مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مفید باشد.
در این نشست همچنین دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در این کشور مشکلات و مسائل مربوط به حوزه های مختلف تحصیلی و اقامتی خود در این کشور را مطرح کردند.

نظر شما