شناسهٔ خبر: 39336 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«زبان بدن» را یاد بگیرید

کتاب «زبان بدن» نوشته ی « گرگوری هارتلی» و«ماریان كارینچ» با ترجمه ی «فاطمه علا» کمک می کند تا زبان بدن دیگران را بفهمید و بر آن ها تاثیر بگذارید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ شما به کمک این کتاب می توانید زبان بدن دیگران را بفهمید و بر دیگران تاثیر بگذارید.برای یادگیری و استفاده از آن نیاز به هنر و علم دارید. منظور از علم ، علومی مانند فیزیولوژی ، روانشناسی و علوم اجتماعی و انسان شناسی است. البته فقط برای شروع. و منظور از هنر سیماشناسی و درک این که چگونه کنش متقابل حرکات بدن، اختلافات جزئی و تفاوت در رنگ ها با یکدیگر ترکیب و به وسیله ی فرهنگ و محتوا روابط میانشان تعیین می شود.

کتاب حاضر مشتمل بر ۹ فصل است که عناوین ان عبارت است از:

«منظور شما از آن کار چه بود؟» ، «چه چیزی فراگیر است؟» ، «استانداردهای فرهنگی» ، «اسکن بخش های بدن:سر» ، «اسکن بخش های بدن:شانه ها تا نوک پا» ، «اسکن بدن:بی حرکتی» ، « همه را باهم امتحان کنید» ، «زبان بدن تغییر یافته ی شما» ، «مطالعه ی موردی». و دو بخش پایانی کتاب نیز نتیجه گیری و ضمیمه می باشد.

مقدمه ی این کتاب شامل پیش زمینه ای مهم درباره ی نخستین ارتباط کلامی است و به شما کمک می کند تا ایده های قدیمی از زبان بدن را که در خلال سال ها از روانشناسی عمومی ، که تفسیری لحظه ای و اغلب اشتباه است، به دست اورده اید حذف کنید.

فصل اول این کتاب با نگاهی به ۵ عامل تربیت که بر روابط انسانی تاثیر می گذارند دید وسیعی درباره ی محیط و تربیت به دست می آید. با استفاده از این اطلاعات شما به خودشناسی می رسید و می توانید بفهمید که این پنج عامل چگونه در دیگران ظهور کرده و بر روابطشان تاثیر می گذارد.

فصل دوم شامل زبان بدن غیرارادی ،عمومی و فراگیر است. در نتیجه شما بیشتر در پیام های غیر ارادی با حالات چهره و انواع حرکاتی که انسان به طور معمول دارد آشنا می شوید.

در فصل سوم توضیحاتی درباره ی تاثیر فرهنگ بر ارتباطات غیر کلامی و این که چگونه فرافکنی افراد را ناراضی می کند و یا حتی در موقعیت های خطرناک قرار می دهد به شما ارائه خواهد شد.

و زمانی که به سرتاپای حرکات شخصی و اصوات بی کلمه رسیدید این امادگی را دارید تا به جای این که پیام هر حرکت را به خاطر بسپارید  از مهارت های تفسیر خود استفاده کنید. و....

در واقع ارزش کتاب پیش رو در پیشرفت اطلاعات است. در مسیر پیشرفت درک زبان به نقطه ای می رسید که در آن می توان رفتارها، خلق ها و پیام های ضمنی را که درای نظم خاص هستند تشخیص دهید. فصل نهم مطالعه ی موردی  به شما کمک می کند تا ببینید که افراد در حالی که با دیگران حرف می زنند پیام های مخفی را هم در محیط بروز می دهند. هم چنین می توانید به تفسیری صریح از طریق زبان بدن دست یابید.

گفتنی است که این کتاب به شما کمک می کند تا زبان بدن را بفهمید ، این کتاب به شما ادراک فراحسی نمی دهد و تنها وسیله ای است برای کمک به درک پیام هایی که دیگران می فرستند یا معنی ای که می خواهند یا نمی خواهند برسانند. اما این بدان معنی نیست که از این اطلاعات می توانید برای خواندن ذهن دیگران استفاده کنید.

کتاب «زبان بدن» را انتشارات سخن در قطع رقعی و ۲۵۶ صفحه و با قیمت ۱۷۵۰۰ تومان منتشر کرده است.

نظر شما