شناسهٔ خبر: 32344 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

صالح حسینی و محمود سجادی تجلیل می‌شوند

آیین تجلیل از صالح حسینی و محمود سجادی برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ منطقه خوزستان در جریان برگزاری نخستین جایزه ادبی دانشجویی اهواز که به کوشش دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود از دکتر صالح حسینی (مترجم و منتقد ادبی) و سیدمحمود سجادی (شاعر) تجلیل می‌شود.

آیین تجلیل از این دو ادیب پیشکسوت روز سه‌شنبه (۲۲ اردیبهشت) از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در تالار دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

صالح حسینی (زاده ۱۳۲۵ در سنقر استان کرمانشاه ) مترجم و منتقد ادبی است. وی که دارای مدرک دکترای زبان انگلیسی از دانشگاه جورج واشنگتن آمریکاست در دانشگاه شهید چمران اهواز تدریس می‌کرد و از این دانشگاه بازنشسته شد.

او تحصیلات ابتدایی را در زادگاه خویش گذراند و سپس برای کسب مدرک کارشناسی وارد دانشگاه شیراز شد. پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد مدرک دکترای خود را از دانشگاه جورج واشنگتن دریافت کرد.

حسینی در سال ۱۳۵۸ تحصیلات خود را به پایان رساند و در همین سال به ایران باز گشت. او در سال ۱۳۷۶ به عنوان منتقد و مترجم نمونهه کشور از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

از جمله کارهای مشهور او می‌توان به ترجمه کتاب ۱۹۸۴ اثر جرج اورول و مقدمه دنیای قشنگ نو ترجمه سعید حمیدیان اشاره کرد. ترجمه رمان دل تاریکی اثر جوزف کنراد یکی دیگر از ترجمه‌های معروف او در حوزه ادبیات است. صالح حسینی همچینن کتابی نوشته ‌است با نام نظری به ترجمه که درباره فنون و هنر ترجمه‌ است.

سیدمحمود سجادی نیز زاده اردیبهشت ۱۳۲۲ در اهواز است. وی در دبیرستان ابتدا رشته طبیعی را انتخاب کرد اما به جهت این که با ذائقه‌اش جور درنمی‌آمد تغییر رشته داد و رشته ادبی را برگزید. علاقه سجادی به دو نوع شعر سنتی و نوست.

اولین مجموعه شعر‌ او با نام «کندوهای بی‌شهد» در قالب نیمایی سروده شده است.

از دیگر کتاب‌های این شاعر می‌تواند به «میکائیل و گاوآهن مغموم»، «قندیل»، «با مومیایی نفس گریه» و... اشاره کرد.

نظر شما