شناسهٔ خبر: 31962 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سام قریبیان: فیلم ۳۶۰ درجه یادآور سینمای گذشته است

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی ۳۶۰ درجه که برای نخستین بار در مقام کارگردان ظاهر شده است، می گوید: این اثر یادآور سینمای گذشته و ادای دین به فیلم هایی است که در دوران نوجوانی دوست داشته است .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، نشست رسانه ای و نقد و بررسی فیلم سینمایی ۳۶۰ درجه عصر دیروز (چهارشنبه) پس از اکران این اثر در بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور سام قریبیان کارگردان، کوهیار کلاری فیلمبردار و مسعود فروتن، بابک کریمی و میلاد کی مرام بازیگران این فیلم در پردیس سینمایی ملت تهران برگزار شد.

کارگردان فیلم ۳۶۰ درجه ابتدا به خاطر مشکلات فنی که سبب تاخیر در اکران این فیلم در پردیس ملت شده بود عذرخواهی کرد و سپس در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره اینکه آیا همچنان به ساخت فیلم قهرمان محور ادامه می دهد، گفت: این موضوع به سلیقه مخاطبان بستگی دارد و تنها نظر شخصی اهمیت ندارد، چرا که باید فیلم با استقبال مواجه شود و درآمدزا باشد.

قریبیان افزود: در صورتی که فیلم ۳۶۰ درجه فروش خوبی داشته باشد ادامه این مسیر ممکن خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه آیا از تجربیات پدرش فرامرز قریبیان در ساخت فیلم ۳۶۰ درجه بهره برده است، اظهار کرد: پدرم پیش از اینکه کارگردان باشد یک بازیگر است و در مقام تهیه کننده این فیلم از وی مشورت می گرفتم اما دخالتی در کار کارگردان و بازیگران نداشت و نظرات خود را القا نکرد.

وی درباره دلیل دعوت از مسعود فروتن کاگردان باسابقه سینما و تئاتر برای ایفای نقش در فیلم ۳۶۰ درجه گفت: شاید تصور بر این بود که فروتن برای بازی این فیلم گزینه مناسبی نباشد اما با چرخشی ۱۸۰ درجه و برای غافلگیر کردن مخاطبان از وی برای بازی در ۳۶۰ دعوت کردم.

مسعود فروتن نیز که برای نخستین بار به عنوان بازیگر مقابل دوربین ظاهر شده است، با ابراز خرسندی از ایفای نقش در فیلم ۳۶۰ درجه گفت: می خواهم همچنان به عنوان بازیگر فعالیت کنم و امیدوارم شرایط مناسبی فراهم شود.

وی با اشاره به سابقه ۴۰ ساله خود در عرصه سینما افزود: در طول این سالها با چهار نسل متفاوت کار کرده ام و از این بابت خوشحالم.

همچنین بابک کریمی درباره نقش کوتاه خود در فیلم ۳۶۰ درجه گفت: اعتقاد دارم نقش کوچک و بزرگ مطرح نیست، بلکه بازیگر کوچک و بزرگ داریم و همواره تلاش می کنم نقشی جذاب و تاثیرگذار بازی کنم. 

بازیگر نقش اصلی این فیلم نیز اظهار کرد: از اینکه فیلم ۳۶۰ درجه در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر اکران شده خوشحالم، چرا که توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه دیده می شود.

میلاد کی مرام افزود: ایفای نقش در ۳۶۰ درجه پس از بازی در فیلم ملکه دشوارترین کارم در عرصه بازیگری بود؛ در این فیلم تلاش کردیم خودمان باشیم و تحت تاثیر بازیگر و شخصیتی قرار نگیریم.

وی با ابراز تمایل به بازی در نقش ها و ژانرهای مختلف، ادامه داد: البته این تصمیم به تنهایی کافی نیست و باید پیشنهاد ایفای چنین نقش هایی نیز ارایه شود.

وی درباره اینکه آیا از شرکت نداشتن فیلم ۳۶۰ درجه در بخش ملی جشنواره فیلم فجر حسرت نداشت، تصریح کرد: ما برای مردم فعالیت می کنیم و فقط به دنبال جلب رضایت آنها هستیم.

کی رام در پایان از حضور علیرضا رضاداد دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر که به نشست رسانه ای و نقد و بررسی فیلم ۳۶۰ درجه آمده بود، قدردانی و درخواست کرد در صورت امکان از بهترین بدلکاران در فیلم ها نیز تجلیل شود. 

۳۶۰ درجه نخستین فیلم قریبیان در مقام کارگردان است که تهیه کنندگی آن را برعهده پدرش فرامرز قریبیان بازیگر پیشکسوت سپرده است . سام سال ها در خارج از ایران در شاخه فیلمنامه نویسی فعالیت داشته است و پیش از این فیلمنامه گناهکاران را برای پدرش نوشت که توانست نامزدی سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه از سی و یکمین جشنواره فجر را برای او به ارمغان آورد. 

فیلم ۳۶۰ درجه که از حضور در بخش ملی جشنواره فیلم فجر بازماند، نخستین نمایش خود را در بخش رقابتی جلوه گاه شرق بخش بین الملل جشنواره فجر تجربه می کند. 

این فیلم داستان پسر جوانی با بازی میلاد کی مرام است که در آستانه ازدواج با همسرش درگیر یک ماجرای مواد مخدری می شود و به زندان می افتد. آزاد شدن وی از زندان پس از سه سال سرآغاز اتفاقات زیادی است که پای پلیس و مافیای مواد مخدر را پیش می کشد. 

قریبیان که در این فیلم با مضمونی اجتماعی تلاش کرده تا فیلمی قهرمان محور بسازد، پیشتر نیز به ایرنا گفته بود: با توجه به کمبود قهرمان در فیلم های ایرانی تلاش کردم در حد توانم قصه بگویم و فیلمی قهرمان محور بسازم. 

در فیلم ۳۶۰ درجه که قریبیان نیز خود به ایفای نقش کوتاهی می پردازد بازیگران دیگری از جمله امیر آقایی، بهاره رهنما، میترا حجار و پریناز ایزدیار بازی می کنند. 

بخش بین المللی سی و سومین جشنواره فیلم فجر از شنبه گذشته برای نخستین بار به صورت مستقل از بخش ملی (که بهمن ماه سال گذشته برگزار شد) آغاز شده و تا روز شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در تهران ادامه دارد. 

نظر شما