شناسهٔ خبر: 30213 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زندگی نیمه نابغه‌ای که زندگی همه ما را تغییر داد

«او چگونه استیو جابز شد» کتاب جدیدی است که 24 مارس راهی بازار می‌شود و شامل ناگفته‌هایی است که برای اولین بار درباره استیو جابز از زبان نزدیکان وی نقل‌شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «تبدیل شدن به استیو جابر: تکامل یک بی‌پروای متکبر به رهبری رؤیایی» / Becoming Steve Jobs: The Evolution of a Reckless Upstart into a Visionary Leader را «برنت اشلندر» و «ریک تتزلی» در ۴۶۴ صفحه نوشته و توسط انتشارات «کراون بیزینس» راهی بازار کرده است.

این کتاب غنی است و روایات قانع‌کننده و داستان‌های ناگفته و ناشنیده‌ای از زندگی استیو جابز در خود جای داده و افرادی که اصلاً فکرش را نمی‌کنید (خانواده فقید، مدیران سابق و فعلی دنیای فناوری در اپل، کمپانی پیکسار و دیزنی، تیم کوک، جانی آیو، ادی کیو، اد کتمول، جان لسه تر،رابرت ایگر و بسیاری دیگر) درباره رهبر بلامنازعه فناوری در قرن بیست و یکم سخن گفته‌اند.

برنت بیش از ۲۵ سال دوست و رفیق استیو جابز بوده و مصاحبه‌های زیادی با وی گرفته است و در این کتاب بسیاری از مطالبی که استیو جابز به صورت خارج از ضبط (off record) در مصاحبه‌های خود گفته را برای اولین بار آورده تا واقعیت‌های زندگی استیو جابز برای همگان روشن شود.

این کتاب ممکن است اسطوره‌ها و کلیشه‌های موجود درباره استیو جابز را می‌شکند. مشخصات تک‌بعدی فردی نیمه نابغه را می‌خوانید که از جوانی نیمه تند بود که هم از سوی خانواده و هم دوستان تحقیر شد اما تبدیل به رهبری خودخواه و سودایی شد.

«تبدیل شدن به استیو جابز» این پرسش حیاتی را به ذهن می‌آورد که چگونه جوانی بی‌پروا و متکبر و مغرور یکی از مؤثرترین رهبران کسب‌وکار رؤیایی زمان ما شد و درنهایت چگونه زندگی روزانه چند میلیارد نفر را تحت تأثیر فناوری‌های ابداعی خود قرار داد؟

با توجه به دسترسی باورنکردنی و منحصربه‌فرد دو نویسنده کتاب، داستانی متفاوت از یک انسان واقعی را می‌خوانیم که با ناکامی‌ها مبارزه بی‌امان کرد و یاد گرفت (و البته یاد داد) که چگونه از شکست‌ها می‌توان حداکثر قوت و نیرو را برای غلبه بر زمان و مکان اخذ کرد.

کتاب متنی قوی داشته که ضمن توضیح درباره استیو جابز از انقلاب فناورانه رخ‌داده در جهان نیز به زیبایی یاد می‌کند و تأکید می‌کند که استیو جابز دنیای ما را عوض کرد.

نویسندگان در کتاب همچنین تأکید می‌کنند که موفقیت‌های استیو جابز در اپل به مراتب پیچیده‌تر از ساخت یک محصول بوده است: او بیمار شد، به حلقه درونی خود اعتماد کامل داشت و به رشد تدریجی کمپانی و توسعه کسب‌وکار اعتقادی راسخ داشت.
 
 
 

نظر شما