شناسهٔ خبر: 30123 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مسابقه جهانی استارت آپ ویکند در پنج دانشگاه تهران

مسابقه جهانی استارت آپ ویکند از ۲۰ تا ۲۲ اسفندماه همزمان در دانشگاه های شهید بهشتی، امیرکبیر، علم و صنعت، شریف و تهران برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی-تجربی (Experiential Education) در سراسر دنیا است که در سه روز متوالی ( در انتهای هفته) در این دانشگاه ها برگزار می شود.

در این برنامه شرکت کنندگان مشتاق و با انگیزه ای از برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب ها و طراحان گرافیک گردهم می آیند تا در مدت ۵۴ ساعت، ایده های را مطرح و با تشکیل گروه، آن را اجرا کنند.

این مسابقه از عصر چهارشنبه با حضور کارآفرینان جوان آغاز می شود؛ آنها از یکدیگر یاد می گیرند و سعی می کنند که ایده هایشان را به مرحله اجرا برسانند.



استارت آپ ویکند در جهان

این برنامه جهانی تا به حال بیش از یکهزار بار در بیش از ۴۸۰ شهر دنیا برگزار شده و شبکه پهناوری از مشتاقان کارآفرینی را پدید آورده است. 

در استارتاپ ویکند، ایده های زیادی مطرح می شود اما آنچه در این برنامه اهمیت فراوان دارد فقط سه چیز است. اجرا، اجرا و فقط اجرا! این برنامه از ساعت ۱۸ چهارشنبه آغاز و تا ساعت ۲۱ جمعه ادامه دارد. 

در این برنامه شرکت کنندگان (۱۰۰ نفر در ۱۰ تیم) همگی در یک فضای مشترک قرار می گیرند و با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان موفق انتخاب می شوند؛ ایده ها را به کسب و کار تبدیل می کنند.

در پایان برنامه تیم ها پروژه های خود را به هیاتی از داوران که از میان جامعه سرمایه گذار و استادان دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارائه می کنند.

این رویداد در سطح جهانی توسط برندهای معتبری چون گوگل، مایکروسافت، آمازون و ... حمایت تجاری می شود. 



استارت آپ ویکند در ایران

رویداد استارتاپ ویکند برای اولین بار در ایران، شهریور ۱۳۹۱ در شهر تهران برگزار شد و اکنون توسط مشتاقان و داوطلبان در شهرهای مختلف کشور برگزار می شود.

استارتاپ ویکند تهران مدیریت و هدایت رویدادهای کشور به طور کامل مستقل و توسط کانون کارآفرینی ایران، با کمک و حمایت دانشگاه ها، سازمان ها و شرکت های معتبر داخلی انجام می شود.
 

نظر شما