شناسهٔ خبر: 29551 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یازدهم اسفندماه نمایشگاه ملی بازی و اسباب بازی افتتاح می‌شود

«سومین نمایشگاه ملی بازی و اسباب‌بازی» از ۱۱ لغایت ۱۵ اسفند سال جاری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ «سومین نمایشگاه ملی بازی و اسباب بازی» از 11 لغایت 15 اسفند سال جاری با حضور ده‌ها شرکت تولید‌کننده و واردکننده و شرکت‌های خدماتی بازی و اسباب‌ بازی ایرانی، در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه صدها اسباب‌بازی طراحی و تولید شده ایرانی و بازی‌های بومی مناطق مختلف کشور، عرضه و به نمایش مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد.

در «سومین نمایشگاه ملی بازی و اسباب‌بازی»، انواع اسباب بازی‌های فکری، آموزشی، سرگرمی، وسایل بازی همچون پایه اشکال، مهره میله، ماسه بازی و وسایل مرتبط، اسکوتر، اسکیت، اسباب‌بازی‌های باطری‌دار، اسباب‌بازی‌های الکتریکی، ربات‌ها، چرتکه‌ها، انواع پازل‌ها، انواع بازی‌های مکعبی سه بعدی، وسایل بازی رنگ شناسی، خمیر بازی، بازی‌های آموزشی، انواع اسباب بازی پلاسکویی، انواع اسباب بازی‌های پسرانه، انواع ماشین و کامیون، سه چرخه، رالی اسپرت و انواع عروسک‌ها، ماشین و کامیون، سه چرخه، رالی اسپرت و ده‌ها مورد دیگر ارائه و در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

در این نمایشگاه صرفاً اسباب‌بازی و تولیداتی که متناسب با فرهنگ ایرانی _ اسلامی طراحی و تولید شده و برای رشد و شکوفایی کودکان مفید است، عرضه می‌شود.

 

یکی از اهداف برگزاری «سومین نمایشگاه ملی بازی و اسباب بازی» که همزمان در هفته‌های پایانی سال و در آستانه ورود به سال نو برگزار می‌شود، ترغیب و تشویق خانواده‌ها به کادو دادن به فرزندان به جای عیدی به صورت پول نقد است تا به این صورت هم فرهنگ اسلامی _ ایرانی کادو دادن را به فرزندان آموزش داده و هم زمینه رشد خلاقیت آنها را تقویت کرد.

معرفی اسباب بازی‌های مؤثر در رشد جسمی و ذهنی کودکان و هماهنگی چشم و دست و گوش، آشنایی تولید‌کنندگان اسباب بازی با نیازهای این قشر، ارائه و معرفی آخرین دستاوردهای تولیدکنندگان داخلی و خارجی و ترویج مبانی اصولی ارتباط آگاهانه، یکپارچه سازی فعالیت‌های حوزه اسباب‌بازی، ایجاد فرهنگ انتخاب درست اسباب‌بازی و ایجاد فضای فرهنگی در توسعه سرگرمی و اسباب بازی، برخی دیگر از مهمترین اهداف برگزاری «سومین نمایشگاه بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی»، است.

در این نمایشگاه برنامه‌های مختلف تلویزیونی از جمله شبکه پویا حضور خواهند داشت و به صورت زنده از نمایشگاه برنامه منعکس خواهد کرد، همچنین برنامه بازدید گروهی دانش‌آموزان از نمایشگاه نیز طراحی شده و به همه این دانش‌آموزانی که به این روش از نمایشگاه بازدید کنند، کارت اعتباری خرید با تخفیف 15 درصدی اهداء می‌شود.

گفتنی است، در حاشیه «سومین نمایشگاه ملی بازی و اسباب بازی»، برنامه‌های متنوعی نیز برای کودکان و والدین آنها به اجرا گذاشته شود، همچنین مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه، تولیدکنندگان اسباب بازی و سرگرمی، تولیدکنندگان بازی‌های کمک آموزشی، دست‌اندرکاران توزیع اسباب‌بازی و سرگرمی، تولید کنندگان تجهیزات و مواد اولیه تولید و ساخت اسباب بازی و سرگرمی و ارائه کنندگان خدمات بازرگانی هستند.

بر اساس این گزارش، «سومین نمایشگاه ملی بازی و اسباب بازی» از 11 لغایت 15 اسفند سال جاری هر روز از ساعت 9 صبح الی 20 شب در سالن نمایشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، واقع در خیابان حجاب پذیرای بازدیدکنندگان است.

نظر شما