شناسهٔ خبر: 28949 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کدام عکس‌ها در مسابقات جهانی بیشتر خریدار دارد؟ + عکس

برگزیدگان سال 2015 مسابقه ورد پرس فوتو مشخص شدند و امسال نیز عکاسان ایرانی توانستند در میان برگزیدگان قرار گیرند. آرش خاموشی با مجموعه عکس بخشش توانست جایزه سوم را به دست بیاورد و فاطمه بهبودی با مجموعه عکس «مادران انتظار» مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسکانیوز؛ پیش از این جهانگیر زمانیان (۱۹۶۵)، جهانگیر رزمی (۱۹۷۹)، منوچهر دقتی (۱۹۸۳)، رضا دقتی (۱۹۸۳)، آلفرد یعقوب زاده (۱۹۸۵)، منوچهر دقتی (۱۹۸۵)، رضا دقتی (۱۹۸۶)، محمد فرنود (۱۹۹۰)، سیف الله صمدیان (۱۹۹۰)، رضا دقتی (۱۹۹۵)، عطا طاهر کناره (۲۰۰۳)، ابراهیم نوروزی (۲۰۱۲)، ابراهیم نوروزی و مجید سعیدی (۲۰۱۳)، امیر پورمند (۲۰۱۴) ، آرش خاموشی و فاطمه بهبودی (2015) نیز در میان برگزیدگان این رویداد بزرگ عکاسی مطبوعاتی بوده‌اند. ضمن اینکه نام یک عکاس ناشناس با عکسی از ایران در سال ۱۹۸۲ نیز در میان برگزیدگان ورلدپرس فوتو به چشم می خورد.

همچنین در میان داوران این مسابقه بین المللی نیز عکاسان ایرانی چون آلفرد یعقوب زاده (۱۹۹۲ و ۲۰۰۴)، رضا دقتی (۱۹۹۷ و ۲۰۰۳)، منوچهر دقتی (۲۰۱۲) و نیوشا توکلیان (۲۰۱۳) حضور داشته‌‌اند. این جایزه قدمت 58 ساله دارد و در بخش مختلف مورد ارزیابی علاقه مندان به عکاسی خبری برگزار می شود. کشور هلند بانی این مسابقه است و هر ساله از تمام نقاط جهان عکس های خبری بسیاری برای داوری از طریق وب سایت به این مسابقه ارسال می شود. همچنین داوران این مسابقه هر سال تغییر می کند و سعی در بی طرفی برگزیدگان از طرف هیات داوران اعلام شده است. از ایران نیز بسیاری از عکاسان خبری در این رویداد شرکت کرده و حتی در میان داوران این مسابقه حضور دارند.

برای چهارمین سال متوالی است که عکاسانی از کشورمان  در میان برگزیدگان این مسابقه قرار می گیرند.

 

*مروری بر چهار سال حضور عکاسان ایرانی

آرش خاموشی، عکاس خبرگزاری ایسنا  توانست با مجموعه عکسی با نام  عمل بخشش درباره یک جوان قاتل محکوم به اعدام در شهر نور مازندران که در پای چوبه دار توسط خانواده مقتول بخشیده شده است جایزه سوم عکس های خبری لحظه ای را به دست آورد.

 

arash

این مجموعه عکس را در اینجا میتوانید ببینید.

فاطمه بهبودی نیز که در چند خبرگزاری داخلی سابقه فعالیت داشته با مجموعه عکسهایی درباره مادران شهدا  با نام  مادران انتظاردر بخش موضوعلات معاصر مورد تقدیر قرار گرفت.


behbodi

این مجموعه عکس را در اینجا میتوانید ببینید

در سال 2014 امیر پورمند عکاس خبری ایسنا با تک عکسی درباره اعدام جوانان زورگیر در بخش اخبار عمومی برنده جایزه سوم این مسابقه شود .


amir

این عکس را در اینجا میتوانید ببینید

در سال 2013 میلادی مجید سعیدی با  سابقه فعالیت خبری در آژانس های داخلی و خارجی توانست  با مجموعه عکس  زندگی در جنگ در بخش مساءل معاصر جایزه نفر دوم را به دست آورد.

این مجموعه که درباره زنگی مردم در کشور افغانستان است در اینجا قابل مشاهده است.


majid

ابراهیم نوروزی در این سال توانست در دو بخش از مسابقه شرکت کند. وی در بخش پرتره محیطی با  گزارش تصویری از زندگی مادر و دختری که مورد اسید پاشی قرار گرفته بودند با عنوان قربانیان عشق اجباری جایزه اول را از آن خود کند.


ebrahim - eshgh

این مجموعه عکس را در اینجا می توانید ببینید

همچنین نوروزی در بخش پرتره های صحنه آرایی شده ، با تصاویری از زنان عزادار خرم آبادی که برای نذرهای خود در ماه محرم با چهره های پوشیده  به سقاخانه ها مراجعه میکنند توانست جایزه دوم را به دست آورد.


ebrahim - chehreh

این مجموعه عکس را در اینجا میتوانید ببینید

 

در سال 2012 ابراهیم نوروزی با گزارش تصویری از اعدام قاتل سریالی زنان در قزوین و عوامل تجاوز گروهی در خمینی‌شهر موفق به کسب جایزه دوم گزارش خبری را نصیب خود کند.


ebrahim - 2012

این مجموعه عکس را در اینجا میتوانید ببینید.

نظر شما