شناسهٔ خبر: 28248 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تقدیر از شان پن در جایزه سینمایی سزار

جوایز سینمایی معتبر سزار فرانسه از شان پن، بازیگر صاحب‌نام سینمای آمریکایی و برنده‌ دو جایزه‌ اسکار با اعطای جایزه «اسطوره زنده» تقدیر می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از بانی فیلم؛ چهلمین دوره جوایز سینمایی سزار موسوم به اسکار سینمای فرانسه که قرار است روز 20 فوریه در پاریس برگزار شود، از شان پن بازیگر و کارگردان سرشناس سینمای جهان با اعطای جایزه دستاورد سینمایی «اسوره زنده» به پاس نقش برجسته در سینما تقدیر می‌کند.

به گزارش فرانسه 24، آکادمی سینمای فرانسه که مسئول برگزاری جوایز سینمایی سزار است در بیانه‌ای اعلام کرد: "شان پن  به عنوان یک بازیگر اسطوره‌ای و کارگردان استثنایی، چهره‌ای یکتا در سینمای امریکا محسوب می‌شود".


شان پن  متولد 17 اوت 1960 در لس‌آنجلس آمریکاست که برای اولین‌بار در 14 سالگی در مجموعه تلویزیونی که پدرش چند قسمت آن را کارگردانی می‌کرد، مقابل دوربین قرار گرفت.


اولین حضورشان پن  در یک فیلم سینمایی به سال 1981 در فیلم «شیپور خاموشی» بازمی‌گردد که «تام کروز» نیز در آن ایفای نقش داشت. یک سال بعد او در فیلم کمدی «روزهای هیجانی در بلندی‌های ریجمونت» بازی کرد که تا سال‌ها یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های «شون پن» بود.


وی در سال 1983 رسما با فیلم «پسر‌های بد» نام خود را به جمع بازیگران حرفه‌ای هالیوود اضافه کرد که نقش‌آفرینی او در نقش «میک اوبراین» مورد استقبال منتقدین قرار گرفت.شان پن بازیگر و کارگردان صاحب‌نام آمریکایی تاکنون پنج‌بار نامزد جایزه‌ اسکار بهترین بازیگر مرد شده است که دو بار در سال‌های 2004 برای «رودخانه مرموز» و 2009 برای «میلک» موفق به کسب آن شده است.

نظر شما