شناسهٔ خبر: 28105 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار نخستین جلد «شکل‌گیری بنیادی و تکوین مبانی موسیقی»

«شکل‌گیری بنیادی و تکوین مبانی موسیقی» عنوان کتابی نوشته میشل مریو و آلن تروشو با ترجمه میلاد عمران‌لو است، که با ارائه‌ متدی آموزشی برای هنرجویان موسیقی بسیاری از کمبودهای آنها را در زمینه تربیت شنوایی و سُلفژ و تئوری موسیقی برطرف می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب حاضر نخستین مجلد از مجموعه ۹ جلدی است که بر اساس استانداردهای آموزشی وزارت فرهنگ و فدراسیون ملی اتحادیه کنسرواتوارهای فرانسه تدوین شده و به نیازهای ضروری هنرجو برای کسب  دانش موسیقی، توجه خاص نشان می‌دهد. توسط انتشارات آوند دانش  این مجموعه را با ترجمه میلاد عمرانلو، منتشر خواهد شد.

مولفان این مجموعه کتاب‌ها در هر جلسه از کلاس، مباحث این مجموعه را تدریس کرده و تمریناتی را در ارتباط با همان درس طرح کرده‌اند که در نتیجه این شیوه هنرجو مطالب را بدون خسته‌شدن از کلاس تئوری فرا می‌تواند گرفت.

این کتاب در ۳۲ صفحه و در قطع مرسوم کتاب‌های آموزش موسیقی و ساز منتشر شده  و در بردارنده ۲۴ درس مقدماتی موسیقی است. مباحثی که در هر درس آموزش داده می‌شوند شامل «تئوری موسیقی»، «نت‌خوانی»، «ریتم‌خوانی»، «تمرین‌های آوازی» و «تربیت شنوایی» است.

 

 مصطفی کمال پورتراب در یادداشتی که به ابتدای کتاب افزوده، می‌نویسد: «میلاد عمرانلو (مترجم کتاب) یکی از دانشجویانِ شایسته من در مقطع کارشناسی ارشد بود که گروه آواز جمعی جدید ومتفاوتی تاسیس کرد و با اجرای برنامه‌هایی پیشرفته و نوین در مجامع هنری، باعث حیرت دوستداران موسیقی شد.»

پورتراب ادامه می‌دهد: «ترجمه کتاب‌های «شکل‌گیری بنیادی و تکوین مبانی موسیقی» از خدماتی است که نیاز مبرم جامعه موسیقی به شمار می‌رود و اگر توسط افراد متعهد و با صلاحیت تعلیم داده شود، مقدار زیادی از کمبودهای هنردوستان را در زمینه تربیت شنوایی و سُلفژ و تئوری که مهم ترین عامل در موسیقی به شمار می‌رود از میان خواهد برد.»

عمرانلو متولد ۱۳۵۶ و دانش‌آموخته موسیقی تا مقطع کارشناسی ارشد (آهنگسازی) از دانشگاه هنر است. وی رهبر گروه آوازی تهران بوده و از محضر استادانی چون مصطفی کمال پورتراب، شریف لطفی، حسین دهلوی و علیرضا مشایخی بهره‌مند شده است.



وی همچنین از سال ۱۳۷۹ با ارکستر سمفونیک تهران و از سال ۱۳۸۳ با ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی به عنوان نوازنده سازهای ضربی همکاری داشته است.

چاپ اول نخستین جلد از مجموعه «شکل‌گیری بنیادی و تکوین مبانی موسیقی» در ۳۲ صفحه و با شمارگان دو هزار نسخه و بهای ۱۰ هزار تومان از سوی انتشارات آوند دانش به بازار عرضه شده است.

نظر شما