شناسهٔ خبر: 28095 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر ارشاد: برخی نقدهای غیرمنصفانه ای به ساخت فیلم ها دارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برخی نقدهای غیر منصفانه درباره ساخت فیلم ها می کنند، گفت:بر این اصل معتقدیم که نقد درست و بجا به رشد فیلم های سینمایی کمک خواهد کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، علی جنتی روز دوشنبه در نشست با هیات انتخاب فیلم سی و سومین جشنواره فیلم فجر که در موسسه رسانه های تصویری وزارت ارشاد برگزار شد به برگزاری جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و گفت: جشنواره فیلم فجر رویداد فرهنگی بزرگی است که باید به تقویت آن کمک کرد و از آن حمایت شود و ما سعی داریم کمترین دخالت را در این زمینه داشته باشیم و کار را به اهل فن آن بسپاریم.

عضو شورای عالی سینما اظهار داشت: سینماگران اگر احساس کنند مدام در حال رصد هستند و نظارت می شوند به طور قطع رشدی در این حوزه نخواهیم داشت بنابراین سعی می کنیم اینگونه دغدغه ها را بر اساس چارچوب ها و سیاستگذاری ها کاهش دهیم.

جنتی با اشاره به اینکه هیات انتخاب فیلم این دوره از جشنواره فیلم فجر از افرادی کارآمد، پیشکسوت و بی طرف تعیین شده اند، افزود: امسال نسبت به دوره های قبل وضعیت بهتری خواهیم داشت و تقریبا تمام فیلم ها از کمک های دولتی به یک اندازه و نزدیک به هم بهره گرفته اند.

وزیر ارشاد با بیان اینکه برخی به نقد های غیر منصفانه درباره ساخت فیلم ها می پردازند، گفت: ولی ما بر این اصل معتقد هستیم که نقد درست و به جا به رشد فیلم های سینمایی کمک می کند.

جنتی همچنین با اشاره به برخی انتقادات مطرح شده از سوی مطبوعات و رسانه های جمعی مبنی بر اینکه این وزارتخانه در مقابل برخی نقدهای نمایندگان مجلس عقب نشینی کرده است ، گفت: اگر ما جلوی اکران برخی فیلم ها را گرفتیم بر اساس دیدگاه های کارشناسی در این وزارتخانه بوده که اصلاحات در بعضی از فیلم ها لازم بود و گاهی برخی از آنها با اصلاحات صورت گرفته نیز قابل اکران نبودند، این به معنای عقب نشینی وزارت ارشاد نیست.

عضو شورای عالی سینما ابراز امیدواری کرد که امسال کمتر از دوره های قبل در جشنواره فیلم فجر حاشیه داشته باشیم و فضا به گونه ای باشد تا تمامی مردم به سمت سینما روی آورند.

جنتی افزود: بخش هنر تجربه که امسال به عنوان یکی از بخش های جشنواره افزوده شده کار بسیار مناسبی است و ابراز امیدواری کرد که در سال های آینده نیز این بخش استمرار داشته باشد.

نظر شما