شناسهٔ خبر: 26740 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عارف: معیار پیشرفت دانشگاه‌ها نباید فقط تعداد مقالات ISI باشد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: معیار پیشرفت دانشگاه‌ها نباید فقط تعداد مقالات ISI باشد؛ دانشگاه‌ها باید وارد طرح‌های کاربردی شوند تا از طریق آنها، ایجاد فناوری کرده و در نهایت، علم، به تولید صنعت نافع و ثروت منجر شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ محمدرضا عارف عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه ارومیه گفت: معیار پیشرفت دانشگاه‌ها نباید فقط تعداد مقالات ISI باشد؛ دانشگاه‌ها باید وارد طرح‌های کاربردی شوند تا از طریق آنها، ایجاد فناوری کرده و در نهایت، علم، به تولید صنعت نافع و ثروت منجر شود.

عارف ضمن مقایسه فضای باز و معتدل فعلی دانشگاه با سال‌های گذشته اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید دارای فضای باز سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشند، باید به جوانان کمک کرده و سعی کنیم تعامل بین اساتید و دانشجویان افزایش یابد.

وی ضمن تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در تحقق سند چشم انداز، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید نقش خود را در جهش علمی کشور و منطقه درک کنند و آن را جامه عمل بپوشانند.

وی همچنین به نقش مهم هیئت امنا در دانشگاه اشاره کرد و گفت: هیئت امناها نباید تضعیف شوند و در مقابل اعضای هیئت امنا باید از کسانی انتخاب شوند که مسئولیت پذیر باشند و بتوانند مسائل زیربنایی و اساسی دانشگاه‌ها و آموزش عالی را درک کنند.

 وی در پایان ضمن ابراز خرسندی از رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: امیدوارم وزارت علوم، با حضور فرهادی بتواند بیش از پیش به تعالی برسد.

نظر شما