شناسهٔ خبر: 25881 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«سال گرگ» در صورت اصلاح منتشر می‌شود

مدیر دفتر کتاب وزارت ارشاد با تائید خبر غیرمجاز اعلام شدن رمان «سال گرگ»، در دولت‌های دهم و یازدهم در عین حال از احتمال انتشار این کتاب در صورت اعمال اصلاحات لازم در آن خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی شجاعی صائین، مدیر دفتر توسعه دفتر کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون علت توقیف رمان «سال گرگ» نوشته جواد افهمی، گفت: این کتاب توقیف نشده است، بلکه مجوز آن صادر نشده است و ما این موضوع را به ناشر کتاب ابلاغ کرده‌ایم.

وی درباره علت صادر نشدن مجوز چاپ این رمان که با محوریت موضوع سازمان منافقین نوشته شده و در سال 1391 عنوان برگزیده سوم جشنواره، داستان انقلاب را به خود اختصاص داده است، گفت: خیلی به صلاح نیست که وارد جزئیات این موضوع شوم. اداره کتاب در دولت دهم یک بار تصمیم گرفته است که مجوز این کتاب را صادر نکند و ما هم بعد از وصول اعتراض ناشر، آن را مجددا بررسی و نظر قبلی را تائید کردیم.

مدیر دفتر توسعه دفتر کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه من به شخصه معتقدم که این کتاب قابل اصلاح است و در صورتی که اصلاحات لازم اعمال شود، قابل انتشار است، تاکید کرد: چنانچه ناشر بخواهد موارد اصلاحی را در اختیارش بگذاریم، ما این کار را انجام خواهیم داد و اگر این اصلاحات اعمال شود، ممکن است کتاب بتواند مجوز انتشار بگیرد.

جواد افهمی، نویسنده رمان «سال گرگ» امروز دوشنبه (هفدهم آذرماه) در گفتگویی با خبرنگار مهر از اعلام نظر اداره کتاب وزارت ارشاد مبنی بر غیرقابل انتشار بودن این اثر خبر داد.

نظر شما