شناسهٔ خبر: 25571 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جشنواره مطبوعات در هاله احتمالات

مسئولان برگزاری جشنواره مطبوعات از احتمال برگزار نشدن این جشنواره سخن می‌گویند و البته برای این احتمال، دلایل مختلفی ذکر می‌کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ مسئولان برگزاری جشنواره مطبوعات از احتمال برگزار نشدن این جشنواره سخن می‌گویند و البته برای این احتمال، دلایل مختلفی ذکر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بخش رسانه ایسنا، تا زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، جشنواره مطبوعات و همچنین نمایشگاه مطبوعات، هر کدام بیست دوره برگزار شده بودند، اما معاونت مطبوعاتی دولت یازدهم، در سال 92، تنها جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی را برگزار کرد و برپا کردن بیستمین دوره نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری را به سال 93 موکول کرد.

نیمه دوم سال 93 با برپایی این نمایشگاه همراه بود، اما در هفته‌های اخیر صحبت‌هایی درباره‌ی احتمال برگزار نشدن جشنواره مطبوعات مطرح شده است.

بر اساس آخرین اظهار نظر مسئولان وزارت ارشاد هنوز درباره برگزاری یا لغو این دوره از جشنواره مطبوعات تصمیم قاطعی گرفته نشده است.

به‌ تازگی حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرده است: هنوز در این زمینه تصمیم خاصی گرفته نشده است، اما ما محدودیت‌های مالی داریم. هرچند امیدواریم که هر سال بتوانیم هم جشنواره مطبوعات و هم نمایشگاه مطبوعات را داشته باشیم، اما هنوز در این زمینه به نتیجه مشخص نرسیده‌ایم.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیز چندی پیش با اشاره به اینکه سال گذشته جشنواره مطبوعات برگزار شد و نمایشگاه مطبوعات نداشتیم، گفته است که گویا امسال قصد برگزار نکردن جشنواره مطبوعات وجود دارد.

وزیر فرهنگ در تشریح علت این تصمیم، به دلایل مالی اشاره کرده، این در حالی است که پیش‌تر حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نفسِ برگزاری چنین جشنواره‌ای را هم مورد سؤال قرار داده بود. این مقام مسئول ماه گذشته در یک برنامه تلویزیونی، با اعلام اینکه جشنواره مطبوعات امسال برگزار نخواهد شد، اظهار کرده بود که بزرگان مطبوعات معتقدند متغیر بحرانی امروز در فضای رسانه‌ای بحث اخلاق حرفه‌ای، مسئولیت اجتماعی و آزادی مسئولانه است تا اینکه کدام گزارش یا مقاله بهتر است.

به هر حال اینکه برگزاری جشنواره مطبوعات به دلایل تخصصی در هاله‌های ابهام فرورفته یا به دلایل مالی مشخص نیست. سرنوشت برگزاری این جشنواره از آن هم نامشخص‌تر است.

نظر شما