شناسهٔ خبر: 25569 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عرب‌نیا به مخاطب باج نداده است

بازیگر مینی‌سریال «رنگ شک» به کارگردانی فریبرز عرب‌نیا با تاکید بر اینکه عرب‌نیا در این مجموعه تلویزیونی به مخاطب باج نداده است، اظهار کرد: فضای این مجموعه، سبک و سیاق قصه‌ای را دارد که توسط فریبرز عرب‌نیا تعریف و تعبیر شده است؛ فریبرز عرب‌نیا در این مجموعه به مخاطب باج نداده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ آرش مجیدی، بازیگری که این روزها در فیلم سینمایی «روباه» بهروز افخمی نیز ایفای نقش می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا‌، با اشاره به همکاری‌اش با فریبرز عرب‌نیا گفت: فریبرز عرب‌نیا بازیگر چهره و توانایی است؛ چراکه جایگاهش را در تمام این سال‌ها حفظ کرده است و همه می‌دانیم که چقدر حفظ کردن این جایگاه سخت است.

او درباره همکاری‌اش با فریبرز عرب‌نیا در ساخت «رنگ شک»، گفت: آقای عرب‌نیا بازیگر توانایی است‌ و دایره اطلاعات وسیعی هم دارد؛ به هنگام همکاری با او شگفت زده شدم وقتی دیدم توانمندتر از آن چیزی است که فکر می‌کردم.

مجیدی در ادامه مطرح کرد: همه‌ی بازیگران به خاطر اعتمادی که به فریبرز عرب‌نیا داشتیم همه چیز را دست او سپردیم. برای نمونه نقش «عمار تفتی» در این سریال بسیار متفاوت دیده می‌شود و یا شهرزاد کمال‌زاده که در این مجموعه یکی از درخشان‌ترین کاراکترهایش را ایفا کرده است.

1417525026287_4.jpg

رنگ شک

 

این بازیگر همچنین درخصوص ویژگی‌های مجموعه‌ی «رنگ شک» و کارگردانی فریبرز عرب‌نیا، گفت: در این مجموعه هدایت کامل در دست کارگردان بود؛ درست است این سریال بازیگران توانایی دارد، ولی باید تحت هدایت ایشان می‌بودیم.

مجیدی که پیش از این جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره جام جم برای بازی در سریال «ارمغان تاریکی» را دریافت کرده است، درخصوص ایفای کاراکتری منفی در سریال «رنگ شک»، با بیان اینکه برای پذیرش این نقش دچار تردید شده بود، اظهار کرد: در مورد نقشم که یک بَدمَن هستم، این تردید را داشتم که ایفای آن روی لبه تیغ راه رفتن است. در حالی که این کاراکتر جنس منفی است که در هیچ اثر ایرانی آن را ندیده‌ایم و به نوعی یک جور سایکو و نخبه است و بیشتر نمودهای خارجی‌اش را دیده‌ایم. در نتیجه برای اینکه بتوانیم این شخصیت را با المان‌های ایرانی دربیاوریم، کاری بی‌نهایت دشوار است. من به عنوان بازیگر این کاراکتر، درون شخصیت‌ آن را درست می‌کردم و کارگردان با هدایت خود اتفاقات بیرونی را رشد و پرورش می‌داد.

مجیدی با بیان اینکه سریال «رنگ شک» سریالی پلیسی است اما اکشن نیست‌، گفت: متاسفانه ما در ادبیاتمان دچار فقر داستان پلیسی هستیم. داستان پلیسی یا خیلی باز نشده یا به آن پرداخت نشده است. اما آقای عرب‌نیا با توجه به ذهنیتی که دارد و می‌داند ساخت فیلم پلیسی دشوار است، آزمون و خطایی کرده که بی‌نهایت قابل احترام است.

آرش مجیدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد‌ سردی خاصی بر این مجموعه حاکم است؟ مطرح کرد: متاسفانه تلویزیون در این سال‌ها به سمت سبک و سیاقی رفته است که همه چیز شسته و رفته و برق بزند، در حالی که کاری مثل «وضعیت سفید» نشان داد که مخاطب یک ساختار این چنینی هم دوست دارد. قرار نیست مخاطب فقط کارهای 90 شبی را دنبال کند. به هر حال تلویزیون باید طیف‌های مختلف را نیز نگه دارد. در نتیجه درخصوص سردی کار کمی باید صبر کرد و دید قصه به کجا می‌رسد. اما اتفاق خوبی که در این مجموعه افتاده، این است که فریبرز عرب‌نیا به مخاطب باج نداده است و این تشخیص را داشت که از یک قصه به سبک و سیاق خود تعریف داشته باشد.

 

«رنگ شک»

این بازیگر در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا‌، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا نمی‌طلبید قصه این مجموعه پلیسی با توجه به فضایی که داشت بیش از شش قسمت باشد؟ اظهار کرد: قصه این مجموعه از همان ابتدا قرار بود به همین شکل نوشته شود حتی اگر فشرده‌تر هم می‌شد و تبدیل به فیلم سینمایی می‌شد به نظر من شاهکار می‌شد.

بازیگر«ارمغان تاریکی» درخصوص کاراکتر خود در این مجموعه نیز توضیح داد: بدمن قصه هستم اما به جهت اینکه کاراکترم پیچیدگی‌هایی دارد امیدوارم به خوبی از آب درآمده باشد. در این مجموعه ذره ذره متوجه می‌شویم که این کاراکتر چه کسی است چه ماجراهایی را خلق می‌کند و چرا دست به این کارها می‌زند.

او در عین حال تاکید کرد: درخصوص «رنگ شک» قضاوت کردن زود است.این کار را نباید با هیچ کار دیگری مقایسه کرد. شاید مخاطب کمی عام‌تر به این مجموعه نگاه و قضاوت کند، اما حداقل برای جنس آدم‌هایی مثل ما که فکرمان در این حال و فضاست کمی باید مکث کنیم و نسخه پیچیدن زود است.

مجیدی در پایان گفت‌وگوی خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر حضور کمرنگ در تلویزیون، اظهار کرد: به خاطر شرایطی که برای تلویزیون پیش آمده است، از جمله شرایط مالی و بعد اینکه دچار کم کاری شده است‌، کمی از تلویزیون فاصله گرفته‌ام. تلویزیون در این سال‌ها به دلیل شرایطی که دچار آن شد‌، کم کار شد؛ به عنوان مثال زمانی در سال 100 کار ساخته می‌شد‌، اما به یکباره به تعداد 10‌ - 15 کار رسید. در نتیجه اگر کمی سخت‌گیرتر و دست به عصاتر راه برویم،‌ در شرایط نابسامانی که تلویزیون این روزها تلاش می‌کند همه چیز را دست به نقد تمام کند، بهتر است.

 

رنگ شک

 

نظر شما