شناسهٔ خبر: 23881 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنده جایزه بزرگ ونیز 2014 در جشنواره سینماحقیقت

فیلم مستند بلند «نگاه سکوت» ساخته جاشوآ اوپنهایمر مستندساز مطرح دانمارکی که جایزه بزرگ جشنواره ونیز 2014 را کسب کرده است، در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت روی پرده خواهد رفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ این فیلم مستند با نگاهی انسانی به بررسی اوضاع اجتماعی کشور اندونزی و کشتار دسته‌جمعی سال 1965 میلادی در این کشور جنوب شرقی آسیا می‌پردازد.

سال گذشته جاشوآ اوپنهایمر با فیلم تحسین شده «بازی آدمکشی» که تهیه‌کننده آن ورنر هرتزوک فیلمساز نامدار آلمانی است، در جشنواره سینماحقیقت حضور داشت که این فیلم مستند بلند در پایان سال، نامزد کسب جایزه اسکار 2014 هم شد.

مستند 100 دقیقه‌ای «نگاه سکوت» در اولین نمایش جشنواره‌ای خود، در ونیز 2014 روی پرده رفت و جایزه بزرگ جشنواره و جایزه ویژه منتقدان (فیپرشی) این فستیوال معتبر را کسب کرد. جایزه ویژه منتقدان اروپا نیز از دیگر جوایز این فیلم مستند بلند است.

ورنر هرتزوک پس از تماشای این فیلم مستند اظهار داشت که «نگاه سکوت» فیلمی عمیق، الهام‌بخش و حیرت‌انگیز است. ارول موریس (تهیه‌کننده سینمای مستند) هم در اظهارنظری عنوان کرد که این فیلم از مستندهای قوی و بی‌نظیری است که تاکنون ساخته شده است.

در این مکان‌ها ما یاد گرفتیم از خانه یاد کنیم (1997)، تاریخ کامل لوئیزیانا پرچیس (1998)، سرزمین افسون (2001)، نوارهای جهانی شدن (2003)، نمایش قدرت (2007)، بازی آدمکشی (2013) از دیگر آثار این جاشوآ اوپنهایمر است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور امور سینمایی، هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را همزمان با ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و طی روزهای 9 تا 16 آذرماه 1393، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

نظر شما