شناسهٔ خبر: 23533 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نقد کتاب «حکمت، معرفت و سیاست در ایران» برگزار می‎شود

نشست نقد و بررسی کتاب «حکمت، معرفت و سیاست در ایران» و سخنرانی عملی با موضوع «ناصرالدین شاه کتابدار» برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نقد و بررسی کتاب «حکمت، معرفت و سیاست در ایران» از سلسله نشست‌های اندیشه سیاسی، به همت مرکز فرهنگ و سیاست جهاد دانشگاهی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار می‌شود. 

کتاب حکمت، معرفت و سیاست در ایران به بررسی اندیشه سیاسی عرفانی در ایران از مکتب اصفهان تا حکمای الهی معاصر می‌پردازد. این کتاب از سوی نشر نی منتشر شده است. 

در این نشست، دکتر مهدی فدایی مهربانی، نویسنده کتاب و عضو هیات علمی دانشگاه تهران و دکتر احمد بستانی، عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی سخنرانی خواهند کرد. 

این نشست سه‌شنبه ۲۹ مهر از ساعت ۱۴ در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، طبقه سوم، تالار کنفرانس حوزه ریاست برگزار خواهد شد و شرکت در آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است. 



بهزادی از ناصرالدین شاه کتابدار سخن می‌گوید

سخنرانی عملی با موضوع ناصرالدین شاه کتابدار توسط انجمن علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی برگزار می‌شود.
در این نشست که در تالار اجتماعات کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود، محمدرضا بهزادی سخنرانی خواهد کرد. 

به گفته بهزادی، ناصرالدین شاه در میان پادشاهان ایران از این حیث که صاحب قلمی روان و بسیار نویس بود، به نظر یگانه است. اگر تمام نوشته‌های موجود از پادشاهان ایران را یک کاسه کنند و به چاپ برسانند، در قبال مجموع نوشته‌های دستخطی و مطبوع او (آنچه بر جای مانده و می‌شناسیم) صحبت کاه و کوه است‌. تعداد مجلدات سفرنامه‌ها و یادداشت‌های روزانه‌اش از ۱۰ مجلد درمی‌گذرد‌. دستورهای حاشیه‌نویسی بر عریضه‌ها و نامه‌های دولتی حتماً بیش از این میزان خواهد بود و صفحات آن کتاب‌ها نیز فراتر می‌رود 

این نشست یکشنبه چهارم آبان‌ماه ساعت ۱۶ تا ۱۸ در تالار اجتماعات کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد.

 

نظر شما