شناسهٔ خبر: 22489 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ادبیات کودک هم صاحب دوسالانه می‌شود

نخستین همایش دوسالانه «ادبیات کودک و مطالعات کودکی (ادبیات؛ کودک دیروز، کودک امروز)»، ۳۰ مهر سال جاری با حضور جمعی از نویسندگان و تصویرگران ادبیات کودک و نوجوان برپا می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ نخستین همایش دوسالانه «ادبیات کودک و مطالعات کودکی (ادبیات؛ کودک دیروز، کودک امروز)» به همت شورای کتاب کودک از 30 مهر لغایت یکم آبان سال جاری در کتابخانه حسینیه ارشاد برگزار می‌شود.

در این همایش 8 نشست با عناوینی همچون «مطالعات کودکی و مخاطب‌شناسی»، «مطالعات کودکی و مخاطب‌شناسی»، «مطالعات کودکی، مخاطب‌شناسی و نقد ادبی»، «تصویرگری»، «کتابخانه، ترویج کتابخوانی و قصه‌گویی»، «کارکردهای ادبیات»، «مطالعات موردی و بررسی آثار» و «ترجمه و شعر»، برگزار می‌شود.

در نشست‌های فوق نویسندگانی نظیر «حمیدرضا شاه‌آبادی»، «حسین شیخ‌الاسلامی»، «علی‌اصغر سیدآبادی»، «شکوه حاجی نصرالله»، «سیدعلی کاشفی خوانساری»، «محسن هجری» و برخی از نویسندگان و تصویرگران حوزه ادبیات کودک و نوجوان حضور خواهند داشت و به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

در همایش دوسالانه ادبیات کودک و مطالعات کودکی (ادبیات؛ کودک دیروز، کودک امروز)، چهار کارگاه برپا خواهد شد که عناوین 3 کارگاه تاکنون مشخص  از سوی شورای کتاب کودک مشخص شده است، که می‌توان به کارگاه «نوشتن برای صفحه‌های نمایشگر (تبدیل داستان به اپلیکیشن)»، «روش‌های خلاق در ترویج خواندن»، «نوشتن برای کودکان»، اشاره کرد که مخاطبان این کارگاه‌های نویسندگان کودک و نوجوان، معلمان، مربیان، والدین، کتابداران و مدرسان نویسندگی خلاق است

نظر شما